/ Dravel /

I ain't too proud for any gesture, that is meaningless to me

Jag har ett nytt mantra!

Det här med "det är helt okej om det blir helt okej", det är ju fortfarande bra. Alltså, jag måste fortfarande tänka så ibland. Fast jag vill inte det.

Jag har massor av andra grejer som jag tänker ibland. Ett urval av dem:

- God damn it!
- Kom igen då fegis, gör det!
- Opposite action.
- Rim och reson, bot och bättring

MEN. Allt det här har ju någon annan kommit på. Och därför ska jag nu börja tänka något som JAG SJÄLV har kommit på, utan hjälp från någon annan. Ingen Mia Törnblom, ingen från borlänge, ingen terapeut, ingen Markus Krunegård, ingen Petter, utan JAG.
Och det jag kom på, som i mitt liv är jävligt ass-kickin' är:

SVÄLJ STOLTHETEN!

Jag är en av de mest pretto och tråkiga människor som finns. Jag är hatad i Mediehuset för det. Jag vill aldrig vara med på spexfoton. Jag vägrade volleybollturneringen för att man skulle klä ut sig (och VARJE år är det ett gäng killar som har tjejkläder på sig och alla bara "HAHAHAHAHAHA!". After all these years, hur kan folk fortfarande tycka att det är ROLIGT?!).

Jag har redan bestämt mig för att studentveckan (SOM INFALLER NÄSTA ÅR!) kommer bli helt jävla hemsk eftersom jag inte vill stå på ett flak och skrika. Jag sa nej till ett tidningsjobb under APU:n för att jag i så fall skulle vara tvungen att vara med på bild när jag skulle göra en grej som jag var för pretto för. Allt det här har vi ju redan diskuterat.

Och därför tror jag att det här med att svälja stoltheten är något jag borde träna på. Inte bara i spexfoto-sammanhang, utan jag kanske borde erkänna att jag har fel ibland. Jag kanske borde säga förlåt för saker. Jag kanske borde tycka att det är okej om andra är bättre än jag på någonting. Jag kanske borde berätta saker jag helst inte vill berätta.

Och i sådana situationer känns "svälj stoltheten" som en mycket bra grej att komma ihåg.
Därför går det nu straight up på rittavlan ovanför sängen.
Trots detta kommer jag behöva er hjälp med det här. Så påminn mig om det, vänner, när ni tycker att jag blir alldeles för dryg.
#1 / / Anna:

Men gud. Jag har precis insett att jag är less på att vara pretto och att opretentiös är det nya svarta, och så breakar du det här. Freaky. Men ganska coolt.

#2 / / Fridah:

Yeah! Du och jag, Anna!

#3 / / Elin T:

Shit vad lika vi är med det här att vara för pretto!! Håller med, vi måste väl vara de enda som inte längtar ihjäl oss till studenten haha.

Vi ses snart hoppas jag :)