/ Dravel /

And it's not so bad, it's not so bad

Jag hade en så fin dag igår.
 
Jag jobbade som vanligt och sedan åkte jag in till city och hade min årliga vårfika med Caro på Chokladkoppen. Varje år sedan 2012 firar vi in våren (och ibland har det blivit sommaren om vi inte fått ihop kalendrarna förrän i juni) genom att fika på Chokladkoppen. Jag är så glad att vi håller kvar i den här traditionen och hon finns i mitt liv. Jag är inne i en ny friend crush med Caro, jag är så imponerad och fascinerad av allt hon kan och vet och gör. Det är så lyxigt att uppleva den känslan efter sex år av vänskap.
 
Sedan gick vi till Ljunggrens för att gå på releasefesten för Linda-Marie Nilssons bok "Hur jag lärde mig att älska min kropp". En fantastiskt fin fest för en fantastiskt fin bok. Jag mötte Bettan på plats och träffade mina gulliga grannar på eventet och när jag på vägen till tunnelbanan gick in på Pressbyrån för att fylla på mitt SL-kort krockade jag nästan med Johanna som praktiserade på Birds 2014. Det är så konstigt varje gång jag springer in i någon i den här stan för jag tycker aldrig att det händer. Det känns som att jag bara träffar människor på avtalade tider eller på speciella happenings, men aldrig på stan. Jag blir så glad varje gång jag får säga "men HEEEEEEEJ!". 
 
Och efter det åkte jag hem och gjorde tacos för att maxa min EGENTID (Oskar var på after work) och fixade i lägenheten framför Tsatsiki - Vänner för alltid eftersom jag pratat om Tsatsiki-soundtracket med en av mina artister nyligen.
 
Kristi himmelfärd kan vara en av mina favorithögtider. Man blir ledig två dagar helt utan något som helst firande. Man bara existerar och det är alltid soligt.
 
Denna dag ägnar jag därför åt att sitta i solen på balkongen och jobba på med Mitt Stora Skrivprojekt för att sedan röja i lägenheten och heja på Benjamin i Eurovision. Idag är det två månader och en vecka tills vi flyttar och min glädje över det och över mina vänner och över solen är faktiskt värd ett blogginlägg á la 2009 när man bara rapporterade live från livet om sina dagar utan några bilder.