/ Dravel /

I sat down next to you

Jag har tänkt på den där "Vem skulle du helst hamna bredvid på en 12-timmars-flygresa?"-frågan folk får i vissa intervjuer. 
 
Det finns ju bara ett enda svar på frågan och det är ju självklart "Ingen", men om man måste sitta bredvid någon tänker jag att det måste vara någon som man inte behöver prata engelska med för det kan jag inte göra i tolv timmar och då tänker jag dessa:
 
- Kronprinsessan Victoria
Jag vill höra vad hon gråter till, det värsta svek hon varit med om och hur hon tyckte att medierna hanterat hennes graviditeter och en lååång resa måste vara det enda som funkar för att få de otränade svaren.
 
- Martin Svensson
Det finns SÅ mycket jag vill veta om denna man. "Hej, mitt namn var Elton Persson" var ju bara början. Jag vill höra prick allt om hur han upplevde livet som popstjärna på den tid det faktiskt fortfarande fanns folk som bara var popstjärnor och inte PROFILER.
 
- Agnes Carlsson
Hon verkar så... uppstyrd. Jag gillar Agnes så mycket för hennes fulländade röst och magiska låtar såklart, men också för att det varit så få skandaler kring henne genom åren. Jag vill veta varför det är så och hur det var att slå igenom i Idol när det precis blivit så stort som det var då (det kommer ju aldrig att uppnå samma nivå igen så sluta tro något annat, kära produktionsbolag).

- Linnea Henriksson
Jag har sagt det förut och säger det igen: Det finns få artister i Sverige som jag så gärna vill bli vän med som Linnea Henriksson. Jag tror hon är SÅ rolig men också en så bra person att bara sitta i en soffa och, för att citera Anttila i en intervju om vänskapen inom Göteborgs popscen, hänga runt och lyssna på plattor med.

- Louise Boije af Gennäs
Helt allvarligt, jag MÅSTE få höra allt om "Högre än alla himlar"-trilogin och det finns så mycket i den som omöjligt skulle få plats i en kort vanlig intervju. Tolv timmar krävs.
 
- Jonas Hassen Khemiri
Ja, FLASH, men trots att jag ränner runt på hans bokprat så mycket så är det så himla mycket jag fortfarande inte vet om honom. Har så många frågor att ställa som jag inte får någon chans att ställa annars. 
 
- Suzanne Reuter
Tänk att få höra hennes syn på att vara Lena Svensson! Suzanne Reuter verkar ha levt ett så fascinerande liv, fattar helt ärligt inte varför hon inte skrivit en bok.
 
- Alla människor jag känner
Jag träffar alla i min närhet alldeles för korta tider hela tiden. Tänk om jag fick ett halvt dygn utan telefoner och störningsmoment med dem, där jag fick ställa en miljon frågor jag aldrig hinner fråga dem när vi ses. Utopia take my hand.