/ Dravel /

The house I live in, I bought it

Ursäkta men jag måste faktiskt skryta nu för jag är SÅ stolt över en grej:
 
Jag har precis bokat hotell inför Bokmässan. Det har legat över mig ganska länge för att jag känt att jag inte varit hundra på om jag verkligen kan och ska åka helt själv och att jag ändå aldrig kommer att hitta ett hotell som ligger nära mässan som jag/Rim & Reson har råd med och för att jag inte ens varit i Göteborg tillräckligt mycket för att ens veta vad man ska söka på för att få upp rätt område (de enda ställena jag vet i Göteborg är tagna från Håkan Hellström-låtar och jag vet inte om man ska bo i Tynnered eller på Magasinsgatan).
 
Men så har jag grävt lite och nu hittade jag ett asfint rum som enligt Hitta.se ligger åtta minuter från mässan, och som jag nu ringde och krävde badkar till, och det hela blev mitt för 5000 spänn!
 
Och det här låter ju fullständigt ointressant för alla som läser det men för mig är det här en SÅ häftig grej! Min firma har alltså gått tillräckligt bra för att jag 
1) har ett skäl (förutom "Det är ju mitt nya Peace & Love!") att åka till Bokmässan, dvs att träffa folk jag eventuellt kan jobba med
2) kan bo på hotell som jag betalar själv
3) kan bo på ett hotell som jag SJÄLV väljer utifrån onödiga, lyxiga krav som närhet till mässan och badkar på rummet!
 
Såhär i duktig flicka-debatt-tider vill jag poängtera att jag VERKLIGEN tycker att det finns andra värden än pengar och karriär som är viktiga och att jag är mer än medveten om att det inte är fakturablocket som definierar lycka, men detta är SÅ stort för mig, jag trodde liksom inte att det skulle gå såhär bra att vara själv!
 
Watch out, Göteborg. I september är det jag som åker helt själv till Bokis och NÄTVERKAR och minglar och lyssnar på bokprat och köper minst tio böcker och när jag tröttnat på det går jag till MITT hotellrum som jag fixat SJÄLV och varje sekund jag ligger i badkaret och myzer ska jag sjunga denna i huvudet:
 


#1 / / Hanna:

Så coolt!!! Vad gör du nu för tiden? Har helt missat!