/ Dravel /

The littlest things that take me there

Tre saker jag är pepp på just nu:
- Läsa "Gränslösa" av Carolina Neurath.
- Köra till Leksand för första gången! Pappa åker till Stockholm på fredag eftermiddag, sedan ska jag köra hela vägen hem! SÅ läskigt men så jäääla coolt om jag klarar det utan att bryta ihop! Har velat göra detta typ sedan vi flyttade hit.
- Börja på ett nytt jobbuppdrag på onsdag.
 
Tre böcker jag läst de senaste dagarna:
- Barnmorskan i East End
- Systrar i jeans: Första sommaren
- Systrar i jeans: Andra sommaren
 
Tre jobb-insikter jag fått senaste tiden:
- Att skriva content är SÅ roligt, det är ju som att vara på lokaltidning! Man skriver om breda ämnen och får lära sig såå mycket.
- Jag jobbar SÅ fort och får så mycket gjort när jag får sitta hemma i min ensamhet och totala tystnad. Man kan ju ha en teori om att det beror på att jag inte pratar med folk och inte tar en massa möten, men jag tror att det beror på att jag har elementkaminen på och inte behöver ta paus hela tiden för att gnälla till alla andra i lokalen om  att jag fryser.
- Det bästa hittills med att vara egenföretagare är att jag kan gå på förmiddags-vattengympa.
 
Tre låtar jag lyssnar på efter att Kate och Caesar röjde till Spotifylistor när jag var där senast:
- Rockabye - Clean Bandit feat. Sean Paul
- Don't You Need Somebody - Serayah, R.City, Enrique Iglesias, RedOne och SHAGGY
- 5 Fine Frøkner - Gabrielle (FLASH)

Tre poddavsnitt jag längtar efter att lyssna på:
- Snedtänkt om Hans Hattwig
- P3 Dokumentär om tvångssteriliseringen av transpersoner
- Mellan Radernas senaste avsnitt om sociala medier

Tre grejer jag borde få häcken ur och köpa:
- Ny datorväska innan min nuvarande ramlar isär (det är en fråga om veckor).
- Foundation (jag är allergisk mot alla märken utom Make Up Store men jag kan inte ha puderfoundation för jag har för torr hy, det blir liksom ränder, och då måste jag hitta en kräm men jag kommer ju inte att kunna hantera att ha på mig det varje dag för jag kommer bara att smeta ut allt, och så måste jag prova ut den med någon EXPERT därifrån och det ORKAR JAG EJ, det är ju egentligen helt värdelöst att lägga både tid och pengar på något jag innerst inne är helt ointresserad av så nu när jag tänker efter borde jag stryka denna punkt från listan).
- Nya papplådor till underkläder i garderoben.
 
Tre TV-program jag följer just nu:
- Gatans kör (Rickard forever in my heart, saknar honom varje dag)
- Innan vi dör
- Snart: Mello!

Tre Tre Kronor-karaktärer jag hoppas att allt ska gå bra för:
- Mimmi
- Agneta
- Pillan

Tre Tre Kronor-karaktärer som just nu kan få skrivas ut ur serien för de för inte handlingen framåt at all:
- Werner
- Gunvor
- Katta

Tre grejer jag är glad att jag gjort senaste tiden:
- Ätit lunch med Sophias kompis Elizabeth som också är frilansjournalist så vi satt och pratade om branschen över Stockholms godaste chicken tikka masala.
- Gått med i gruppen "Alla storlekar är vackra" på Facebook.
- Köpt en ny dagbok.
 
Tre saker jag ska göra nu:
- Stänga datorn
- Läsa Systrar i jeans
- Laga cantadoukyckling
 
#1 / / josefin:

alltså fridah, HUR har du tid att läsa så många böcker (och fortfarande hinna med annat)?? jag har försökt läsa samma bok i över en vecka nu och är inte ens halvvägs pga ahhh bah andra saker som kommer i mellan. :((