/ Dravel /

And like a ghost I'll be gone

Kvällens reflektioner:
 
1) HERRE vad Gone Girl är bra! Jag har varit helt anti den för jag har trott att det var en dystopi, tills Linda sa att jag borde läsa den om jag gillade diskbänks-relation-skilsmässo-bakom-fasaden-romaner! Har läst typ åttio sidor och är helt FAST. (Han känns ju minst sagt hal, Nick.)
 
2) Jag och Oskar har börjat titta på Tre kronor! Bäst hittills: Ing-Marie Carlsson och introt.
 
3) P3 Dokumentären om Monica Lewinsky är SÅ stark redan från början. De senaste åren har jag läst och lyssnat på en del intervjuer med Monica Lewinsky och det är så intressant hur hon blev så slutshamead och näthatad innan orden ens existerade och hur hon ändå överlevde det och nu engagerar sig mot just slutshaming och näthat. Hon verkar så sympatisk och som en uppriktigt bra person, hon om någon borde ju bli president. (Har det inte gjorts någon bra film om detta drama? Alltså en spelfilm, typ som "Alla presidentens män"? Det måste ske.)
 
4) "Shout Out To My Ex" av Little Mix ändå alltså. Perrie Edwards är inte nådig mot Zayn och egentligen kan man väl diskutera hur schysst det är, med tanke på ovannämnda frågor som näthat, att göra sådana här brutala låtar till sitt superstar-ex, men just den här är så catchig och ljuvlig att jag tyvärr lämnar det pratet till någon annan.
#1 / / Anna:

Ja, Lewinskydokumentären var fantastiskt bra. Jag kom på mig själv med att sitta och gapa vid köksbordet när jag borde göra helt andra saker.

#2 / / Fridah:

Anna: ELLER HUR, man blir helt fast! Jag vill verkligen att någon ska göra en film också - som borde heta "That woman" - med någon bra up and coming skådis i huvudrollen! Om vi gör en Kickstarter borde det kanske gå att finansiera!!!