/ Dravel /

How about the whole 'man walking on the moon' thing?

Det pratas så ofta om bristen på källkritik i dagens samhälle, så för att bringa ljus i mörkret vill jag bara meddela att Frans under kvällens middag tvingade mig att leta upp BILDBEVIS på att Petra Mede var julvärd 2013.

Han hävdade att "det måste finnas en bild där hon TÄNDER ljuset, innan jag ser det kan det inte ha hänt" när jag hänvisade till pålitliga källor som mitt minne, Wikipedia, Svd.se samt den här rubriken som jag tyckte talade ett ganska tydligt språk:
 
 
Men egentligen är det märkligaste med denna händelse inte att Frans krävde ett bildbevis på när Petra Mede tände ljuset, utan att jag faktiskt inte hittade någon. Mitt Truman Syndrome har aldrig varit starkare.
 
(For the record: Flera google-rader längre ner hittade Oskar en bild, men då hade Frans redan konstaterat att "det måste vara lögn".)