/ Dravel /

But blood runs thicker, oh, we're thick as thieves you know

- Alltså FATTAR ni ens vad bra "Tjockare än vatten" är eller?! Aliette Opheim växer och växer för varje avsnitt och jag slås av vilken mäktig och extremt skådespelare hon är och vilken - ursäkta "Idol"-uttrycket - RESA hon gjort sedan "Sandor slash Ida". Jonna Waldemar upptar mina tankar flera gånger per dag, jag tänker så mycket på hur hon i all sin självklarhet och matriark-ness bara tar över pensionatet och styr upp julbord och hantverkare och badtunnor och bokföring medan Lasse och Oscar fjantar runt fullt upptagna med diverse otrohetsaffärer och insiderbrott. 
 
- Idag släpps Frida Hyvönens nya album "Kvinnor och barn". Jag har väntat på den här dagen sedan 2012. Ring mig inte under helgen.
 
- Jag försökte köpa julklappar idag. Jag fattar inte varför jag ens tror att jag ska lyckas med det om jag inte skrivit en detaljerad lista, helst i ordning utifrån hur butikerna ligger, om jag helt planlöst strövar omkring i Vällingby för att "kolla om jag hittar något". Efter två timmar och sju liter svett kom jag hem med två julklappar inhandlade (behövde sju) men fem bibbloböcker, två kjolar och en jultröja med en paljettklädd mops på till mig själv. Bra prioriterat.
 
- Jag har nu sett halva Amanda Knox-dokumentären på Netflix. HU är mitt enda ord.

- Jävlar vad "Idol"-juryn är brutal i år. Förra året var frågan "Jag fattar inte varför du gör den här låten när det är så uppenbart att du inte kan dansa" och nyss röt Nikki Amini "du har inte tagit dig an låten, det här är INTE OKEJ" till Rebecca. Boom.