/ Dravel /

Överallt på Biblioteksgatan

Jag hade en äkta rikemansdag igår. Jag har kanske blivit skadad av att jag läser Louise Boije-böckerna nu igen men jag fick ett ryck och bestämde mig för att gå på dyra ställen och låtsas ha ärenden där.
 
Så jag började dagen på Hedengrens bokhandel där jag gick omkring i ungefär 45 minuter (det får aldrig aldrig lägga ner) och gick sedan vidare runt i Sturegallerian och drog benen efter mig medan jag glodde i alla skyltfönster på saker jag inte kan ha råd med förrän tidigast nästa istid, och till slut beställde jag en våffla, satte mig vid ett bord vid deras konditori för att läsa Metro och bok och lyssna på alla samtal mellan olika businessmän i kostym. SÅ spännande.
 
Därifrån gick jag långsamt Birger Jarlsgatan ner mot NK och gick omkring sakta, sakta och tittade i alla butiker och fastnade på inredningsavdelningen där jag vände och vred på doftpinnar för 700 spänn och sedan seglade jag vidare mot jobbet där jag mottog en försenad och fantastisk födelsedagspresent.
 
Det här var något av det roligaste jag gjort sedan jag flyttade hit. Jag måste göra detta oftare, glida omkring i city under julhandeln utan något i lurarna och gå i dyra gallerior och låtsas leva i Love Actually. (Och sedan åka hem till förorten och få Medges Ej på Ica.)
 
#1 / / Linnea:

Låter härligt.