/ Dravel /

Äntligen så sätter du själv dina gränser

Ibland tar man ju mindre genomtänkta beslut. Man kanske är otrogen mot någon man älskar, tänker "äe vafan ett glas mer eller mindre" innan man kör bil, skriver en kolumn om att avgiftsfri kollektivtrafik är töntigt, vad vet jag.

MEN, så kommer ibland de geniala besluten. De som förändrar ens syn på sig själv och som gör att man tänker att man kanske ändå inte är så dum i huvudet. Jag är glad att meddela att jag idag tagit två av dessa beslut. Och när jag nu sitter i soffan ganska trött och med lite ryggont efter kvällens disco inferno på Östermalms IP älskar jag mig själv för att jag dessa meningar under dagen for igenom mitt huvud och jag agerade därefter:
 
I eftermiddags 14.44:
"Jag åker till kontoret, lägger mig i Veronicas fåtölj och sover och laddar mobilen istället för att gå omkring planlöst i city i två timmar och vänta på att Sophia slutar jobba".

I förmiddags 10.15:
"Jag bäddar bara sängen med täcket och lägger alltså inte på överkast, filt och femton kuddar, för då slipper jag bädda av ikväll och kan bara klättra uppför stegen och somna pang bom".
 
Tack tack tack alla högre makter för att jag varit på festival så mycket, för att jag vet hur jag blir om det blir för mycket hets, för att jag lärt mig se life hacksen som gör att jag inte behöver bryta ihop av trötthet och för att jag kommit så långt på väg så god damn it, jag kan vägen.