/ Dravel /

Chandler has a jewellery box?

Nej, jag är ledsen kära med-debattörer men jag ser inget problem i män som kämpar för feminism när de får en dotter.

Jag tycker faktiskt inte att vi har tid att sitta och ifrågasätta VAD DET EGENTLIGEN BEROR PÅ när folk säger sig vara feminister, för mig spelar det ingen som helst roll om anledningen till att Modiri/Lamotte/Fridolin fått upp ögonen för jämställdhet är att de fått barn eller att de läst Nina Björk.
 
Varför är det viktigt? Det som är viktigt för mig är att fler män vill kämpa för kvinnors rättigheter och jag skiter faktiskt i varför. Så länge en partiledare jobbar för mer feminism i riksdagen är jag nöjd, anledningen till varför hen gör det är mig så oviktig. 
 
Tiden tickar, våldtäkterna fortsätter, lönerna skiljer sig, ätstörningarna lever vidare. Är det verkligen anledningen till mäns feminism vi ska diskutera?
 
#1 / / Sara M:

AMEN EFFING TACK. Jag ar sa forbannat trott pa "min feminism ar battre an din feminism". Skjut mig.