/ Dravel /

I make the headlines

Vet ni vad jag har tänkt på, vänner? Jag har lite dåligt med blogginspiration för tillfället och kommer att ha dåligt med tid för att blogga några dagar framöver, så nu ska jag göra en grej där jag kommer att behöva er hjälp!
 
Trogna läsare har varit med på den här grejen förut (och ni skrev SÅ BRA GREJER då). Såhär går det till:
 
1) Ni skriver ett eller flera låtcitat i en kommentar.
2) Jag väljer något citat och skriver ett blogginlägg utifrån citatet (som alltså blir rubrik till inlägget).
3) Det kommer upp ett blogginlägg per dag i lite mer än en vecka framåt.
 
Mycket enkelt, med andra ord. Så vänner: Skriv ett eller fler låtcitat, vilka som helst som handlar om vad som helst, i kommentarsfältet så kommer ett blogginlägg med den rubriken INOM KORT. (Och obs obs om ni var med redan 2010 så får ni skriva samma citat igen.)

Och nu kanske ni tänker att "om jag inte skriver något så kanske det inte blir några kommentarer alls och då är hon körd för då blir det tyst på bloggen i en vecka och det vore ju soft" men ACK, då skriver jag egna citat! Och då blir det ändå bara Linda Pira och År & Dar och det skulle ju faktiskt inte göra någon skillnad mot hur bloggen redan är. Så det så.
#1 / / Oskar:

being in love means you are completely broken (songs: ohia) är ju ett fint citat. :)

#2 / / Petra:

Hang the DJ från låten Panic med the Smiths.

#3 / / Henke Nyberg:

"En plats där jag vila, ett rum där jag kan känna att jag är nånstans i från" - Lars Winnerbäck

"Jag är din om du vill ha en idiot lägg din hand i min" - Håkan Hellström

"Du kanske aldrig når dit du vill nå, men du når mig" - Håkan Hellström

"I don't wanna wait anymore, I'm tired of looking for answers, take me some place where there's music and there's laughter" - First Aid Kit

#4 / / En gammal klasskamrat:

"I walked ten thousand miles, ten thousand miles to see you. And every gasp of breath I grabbed at just to find you" - Ally Kerr

#5 / / Fredrik:

No matter gay, straight, or bi,
Lesbian, transgendered life,
I'm on the right track baby,
I was born to survive.

- Lady Gaga "born this way"

#6 / / Peter:

Well, I've fucked the queen, I've fucked Bach, I've even sucked an old man's cock. So what, so what?

- Anti-Nowhere League

#7 / / Annika:

Nu är det lika långt till stjärnorna som stjärnorna till dig.

#8 / / En gammal klasskamrat:

"I walked ten thousand miles, ten thousand miles to see you. And every gasp of breath I grabbed at just to find you" - Ally Kerr

#9 / / Frans:

Super trouper lights are gonna blind me but I won't feel blue.

#10 / / Rebecka:

# It's so weird, I was just about to leave it here - Marit Bergman
# Visst exploderade vi fint, eller hur? - Markus Krunegård
# I apokalypsen ska solen ritas av - Amason

#11 / / Cici:

Lucas önskar Paint it black

#12 / / Linn:

"Well I walk upon the river like
it's easier than land" Tallest man

"Spinning 'round and 'round
Holding hands
The whole world a blur
But you are standing
----
And I get nosebleed
But I always get up" Sigur Ros

#13 / / Jonas:

"Mäh, Fredrik, spela spelet" - Säkert!

#14 / / Anna:

So tall I take over the street
with high beams shining on my back
A wingspan unbelievable
I'm a festival, I'm a parade

(The National)

#15 / / Elin J:

"I'm nobodys baby, I'm everybodys girl, I'm the queen of nothing, I'm the king of the world."

- First aid kit - King of the world

#16 / / Fredrik Bj:

There´s a mighty judgement coming.
But I may be wrong.
Lennart Cohen, Tower of song

#17 / / Kosjanov:

"Coop forum, eftermiddag"
Mattias Alkberg, Bit i kudden, skattebetalare

#18 / / Mamma:

För att det är ditt eget favoritcitat just nu:

"Vi gör alltid allting precis som vi alltid har gjort"

#19 / / Super-Jay:

- Här är allting som jag vågade de dagar modet räckte till
- And we danced all night to the best song ever
- Om en lyckas vinna så vinner vi alla
- Slam your body down and wind it all around
- I love you, I love you, I love you, I love you
- Vägrar bli en sån som tatuerar sig i svanken
- Allra värsta tiden utan flickvän måste va september till april

#20 / / Oskar:

"...och Blåvitt står kvar" - Joel Alme

#21 / / Caro Wikbro Rannberg:

- chicas to the front: Spice Girls
- men när jag ser på dig: Höga Visan - Säkert
- Vad jag bryr mig om är att se som i slow-motion
när du går sönder inuti - Håkan Hellström

Puss!

#22 / / Anonym:

"I saw mom and dad makin' out, realizing for The first time they were human" Mom and dad- Kleerup/Krunegård
"Sometimes I feel it would be easier to pretend,
to live half-hearted would mean half a heart to mend" Someday- Moto Boy