/ Dravel /

Kom och se Herkules på G

I helgen plattade jag mitt hår. Det händer cirka en gång i halvåret eftersom det tar minst en timme att få någon slags rätsida på dessa lockar.
 
Just nu håller jag på att spara ut håret. Jag pratade ju om att jag ville ha samma frilla som Miss Li, men nu tror jag till och med att jag tagit planerna ett steg till. För när jag gick igenom min dvd-hylla hittade jag seriöst den EXAKTA BILDEN av hur jag vill ha mitt hår.

Rätt färg, rätt stil, rätt längd. Min nya frisyr-förebild: Meg i Herkules. 



PS. Fast när jag tänker efter är nog Meg en förebild på en massa andra sätt. Hon är ju en av de mest feministiska karaktärerna av alla Disney-filmer. Hon suckar ironiskt när Herkules ska rädda henne ur livsfarliga situationer, på denna bild fnyser hon sarkastiskt "hejdå superpojken" och hon vägrar vara en ung mö i nöd. Den här bilden vill jag göra som gif och lägga in som autoreply i alla kommentarsfält där folk kommenterar utseende och etnicitet istället för åsikter.

Synd bara att Disneys proportioner på kroppar är märkligare än märkligast. Där ligger Ralph Laurens Filippa Hamilton-retuschering i lä.