/ Dravel /

Read all about it

Dagens populärkultur-check:

1. Ni har väl inte missat fina Rickard Söderbergs debattartikel? Om ni har det så läs läs läs.
 
2. På tal om det så har jag köpt Pride-biljett. Eftersom min ackreditering inte gick igenom (VARFÖR?) så fick jag lägga tusen spänn på det istället. Men det gör jag så gärna, jag vägrar missa schlagerpopkvällen.
 
3. Och ni har väl sett The Paradise på SVT1? Brittiskt kostymdrama där meningar som "oh darling, I invited them over for tea" yttras och låter så stereotypa så det är löjligt, men det är SÅÅ fint. Om inte annat så är det en fantastisk serie om en ung landsortstjej på sent 1800-tal eller tidigt 1900-tal som får jobb på ett varuhus och ska fixa både överklassladies och sexistiska chefer. I love it.
 
4. Så himla roligt att Way Out West ba "vi gillar att bjuda på oväntade bokningar" och släppte Håkan Hellström. 


Nu ska jag fortsätta work and sweat. Det är typ 30 grader här i hembygden, jag blev helt genomsvettig av att cykla ungefär fem minuter till mitt Jonnafika idag.
#1 / / Jonna:

tack för att jag fick träffa dig på Fridahfika! Det var så mysigt om än alldeles för kort. Du var så fin i den där klänningen förresten.

#2 / / Fridah:

Jonna: Åh, tack själv! Klänningen är min nya fave, typ hundra spänn på Beyond Retro för ungefär tre år sedan, men den förlorar finhetsmatchen mot din mage pretty stort!