/ Dravel /

Hold my hand, I wanna move on

I fredags slutade jag som telefonförsäljare! Jag är den sämsta människan i hela världen på att sälja mobilabonnemang så det kändes ju rätt synd att fortsätta med det, eftersom försäljningssiffrorna måste ha gått ner typ åttio procent sedan jag började, och man vill ju inte vara evil mot sitt företag.

"Jag jobbade på en affär som hette Zabari på Broadway som sålde pastellfärgade linnen och byxor, jag sålde ingenting, alltså inte ETT ENDA PLAGG", säger Khemiri i Värvet när han berättar som en sommar i New York. Det är ungefär så det har varit på det här jobbet. Alltså jag fick ju iväg en del abonnemang varje dag, men jag är verkligen ingen Kontoret-Robin. Jag är ingen säljare, jag är en mes. Vi har våra lotter i livet, liksom. Så jag sa upp mig i början av juli och I hit the dialer for the final time and I walked away i fredags och det kändes så bra men också så sorgligt.

För företaget har varit så bra och seriöst och fint mot mig, så på riktigt, vänner, om ni bor i Stockholm och behöver heltids- eller extrajobb så för guds skull SÖK till Silentium! Det är en chef som är helt wonderful (vi satt i en halvtimme i vintras och pratade genus och varför man lär kvinnor att TA ANSVAR så man inte blir våldtagen, hon har så himla bra värderingar och agerar alltid därefter och jag började typ gråta när jag skulle säga hejdå till henne i fredags), det är aaasfina lokaler och framförallt så är det ett jobb där man lär sig extremt mycket och som är en sjukt bra erfarenhet.
Dessutom får ni KÄNNA HISTORIENS VINGSLAG eftersom jag har gått i de där korridorerna och suttit i det där lunchrummet och ätit grönpepparkyckling. (Det har ju även min fina bloggläsare Erica gjort, så nu är hon och jag team Silentium quitters!)
 
Och alldeles alldeles snart kommer jag att berätta vad jag ska göra istället. Det är en grej som passar mig bättre än det här och som jag velat göra så länge, och jag ska jobba med en person jag gillat och beundrat nästan lika länge.
 
Nu är jag på strövtåg i hembygden och ska dra med McKay och myza med Elin och Maja. Som vore det 2007. 

Hälsningar från Nöjd_Kennet Andersson-posande_tjej_92.
 
#1 / / gynter:

Nä tänk vilken försäljare typ visste direkt vad du ville höra annars hade hela genus typ kaserngatan varit efter han i fem världsdelar och han typ inte Ånns kunnat ringa hem en kvinna från något fattigt land. Typ tur att genus byggt upp ett sånt fint film material med idrottare och dylikt och best av allt forskning tillhör dom öppna arkiven i Sverige snyggt jobbat! puss på dig!