/ Dravel /

Jag känner yeah!

Agnes är med i DN och Nyhetsmorgon idag. Jag älskar Agnes, det är den bästa svenska förebild som finns inom radiopopen. Hon gör enorm karriär och jobbar massor - utan att för den sakens skull göra skandaler. Hon behåller kläderna på och säger inga dumma grejer.

Agnes är drömmen för en PK-tråkig-moralkärring-KD-människa som jag. Jag älskar alla stjärnor som är vanliga, snälla, lugna och bra. Inga utvik, inget knarkande, ingen skit. Rent och fint och jävligt bra.
 
Och jajajaja, gapa hur mycket ni vill om kvinnlig frigörelse och sånt där men jag tilltalas helt enkelt inte av ett ideal som säger att de coolaste och mest independent kvinnorna just nu är Rihanna och Madonna för att de "tar för sig sexuellt", för jag är hemskt ledsen men jag tycker att det redan är så tröttsamt mycket fokus på sex när det kommer till kvinnor.
Jag vill liksom ha en stjärna som inte alls sjunger/pratar om sex all day all night, oavsett om det handlar om att hon tar emot eller ger. Det är varken revolutionerande eller intressant, jag är så fruktansvärt trött på att kvinnlig frigörelse måste handla om sexualitet. Jag tycker att det är roligare när det handlar om pengar.

Därför är Agnes mycket coolare, hon tar för sig ekonomiskt och karriärsmässigt istället och det tycker jag är revolutionerande, nytänkande och modigt. Och det gör ju en massa andra stars också men inte inom Agnes genre. Eller ja, Adele kanske, men de andra som behåller kläderna på och främst pratar om musiken i intervjuer, de är ju indietjejer eller tillhör någon annan lite mindre genre som inte alls har lika stort genomslag som den pop Agnes gör.
 
Jag älskar Agnes. Vi behöver fler Agnes.
#1 / / Jonna:

tack för din fina pepp hjärtat! Dina kloka ord tänkte jag på x antal ggr under loppet ska du veta! De hjälpte mig mkt!

#2 / / Fridah:

Aw, vad fint!

#3 / / Erik:

Och så sjunger hon alldeles fantastiskt också. :)
Du har ju intervjuat henne. Är hon så där avslappnad och vänlig och skön som hon verkar?

#4 / / Fridah:

Erik: Ja verkligen. Hon är megavänlig och schysst och lätt att prata med. Det var ett mycket trevligt samtal.