/ Dravel /

I'm all alone with my heartache and my good intentions

Igår skrev jag i Metro om när verksamheter och produkter blir förstörda av sitt syfte. Som Cissis produktionsbolag, som Cimon Lundbergs bloggportal, som köttfri måndag, som Way Out Wests vegomat och såntdärnt. Allt det där har bara urartat till debatter om huruvida ett problem finns - och de diskussionerna hade ALDRIG funnits om inte problemet påtalats innan verksamheten startade.
 
Det började med att jag intervjuade Frida Hyvönen i somras och frågade henne om ojämställdheten på festivalscenerna. Frågan fick inte plats i själva texten men hon sa att det bästa sättet var att "ta det internt och inte skryta med det". Hon tog Stockholm Music & Arts som exempel och sa att "de sa ju aldrig att DET HÄR ÄR EN KVINNOFESTIVAL" utan att de bara bokade en massa akter och se där, kvinnorna blev majoritet.
 
Jag har tänkt på det så mycket sedan dess och kommit fram till att hon har läskigt rätt, den där Frida. Man kan inte förändra om man har belyst problemet innan för det enda som händer då är att braindeads börjar gnälla om att det inte FINNS något problem. 

Här är i alla fall krönikan. Read it.
#1 / / Marit:

Vilken trevlig krönika! Och Olas rockopera hade jag inte hört talas om. Peppen som uppstod såhär på veckans långsammaste dag!

Du har väl förresten inte missat Mackan, Laakso och Hets på Cirkus den 11/11?

#2 / / Fridah:

Marit: Eller hur, visst är det fantastiskt med Ola! Jag kan inte vänta. Tyvärr har jag inte missat det, and by tyvärr I mean finanskris. Jag vill så himla himla gärna gå men jag har freakin INGA PENGAR så jag KAN inte. Högst tråkigt.

#3 / / sofie:

men du. du betalar ju inte tvlicens för tv4....

#4 / / Fridah:

Sofie: HAHA, Metro ringde mig och ba "du, du har skrivit såhär, vill du ändra det?" och jag bara "men gud det har jag inte ens tänkt på, skriv att jag slutar kolla på TV eller att jag säljer min TV eller något istället". Och så verkar de ha kvar det ändå! Så ja, jag kom på det the hard way! :)