/ Dravel /

Those lips and teeth that asked how my day went

Det är hard work work här just nu. Och jag är så trött, så trött.

För att ni ska få skratta åt mig kan jag meddela att jag åt Piggelin i söndags och min mun svullnade upp. Ni kan beskåda min skönhet nedan. Någon dag ska jag skriva mer här, men nu: Somna till Värvet.

XOXO
/Amanda Lepore






#1 / / Annika:

Hmmm. Jessa är lätt min favoritkaraktär i Girls, tillsammans med Marnies urgulliga (ex)pojkvän. Marnie känns som den helt vanliga tjejen i klassen man varken störde sig på eller gillade, och Shoshanna är ju bara HELT jävla hopplös. Jag håller för öronen varje gång hon är i bild.

New Girl har jag inte sett mer än några minuter av, men jag irriterar mig verkligen på att Zooey Deschanel är Feministernas Hatobjekt Nr 1 just nu. Förstår absolut retoriken kring det men det gör inte att jag irriterar mig mindre. "Hon ska liksom gå emot idealen men representerar bara ett ANNAT ideal och det är minsann lika begränsande som solariebränna-och-silikon-idealet! Fy sjutton!" Fast har det faktiskt påståtts att Zooey ska vara något slags motkraft till de ideal som råder kring hur kvinnor ska se ut och bete sig? För då är det en sak, om man säger "nu gör vi en FEMINISTISK serie, kolla vad bra vi är!". Men efter vad jag förstått är New Girl bara en vanlig komediserie om en tjej i söta klänningar som flyttar ihop med ett gäng killar. Och ja, då tycker jag att det är en bra grej att hon åtminstone inte är solbränd och har silikonbröst, eftersom ju fler olika "ideal" som representeras, desto fler alternativ får vi att inspireras av. Zooey är knappast någon Lena Dunham, det kan vi väl vara överens om - men jag tror heller inte att hon är ute efter att bryta mot några normer, och jag förstår inte riktigt varför hon förtjänar att hatas för det.

Ärligt talat kommer jag inte på några "hatkaraktärer". Så tråkig är jag! Jag antingen älskar, gillar eller är indifferent till de flesta karaktärer i de serier jag följer. Fast jag tänker ofta att trots att How I Met Your Mother är min absoluta favoritserie skulle jag ALDRIG vilja vara med i det kompisgänget.

#2 / / Annika:

Haha! Vaaa? Varför hamnade min kommentar på helt fel inlägg?! Jag var ju liksom inne på rätt inlägg och läste de andra kommentarerna MEDAN jag skrev min egen. Blogg.se, what's uuuup?!