/ Dravel /

Någon på Konsum i Långshyttan har alltså satt sig ner och sagt "okej, vad är vår hjärtefråga?"

Saker jag kanske borde bry mig mer om:

1. Slussens framtid.
2. Att äta ekologiskt/närproducerat/fairtrade/nyttigt/fettsnålt/fettrikt/kolhydratsnålt/kolhydratrikt.
3. Polisens Facebookstatus.
4. Att en på Twitter kände att "hela min själ blir våldtagen" när jag skrev om Madonna - och att samma person för ett par år sedan meddelade att det var "tråkigt att jag drabbats av hybris vid 17 års ålder" för att jag inte svarade på ett låttips jag fick av hen.
5. Konversationer om mobilabonnemang.
6. Hur mycket regn som fallit i sommar.
7. Att förstå och börja pull off orden douche och swag.
8. Tågförseningar.
9. Folks semesterbilder.


Allt det här tänker jag på och känner att fan, jag kanske borde lägga min tid på lite av detta istället för att endast gnälla på folk som inte är feminister, på Pride-motståndare, på alkoholnormen och på Nöjesguiden.

I helgen vaknade ett gäng kändisar upp och tänkte också "fan, jag borde lägga min tid på lite andra saker". Så gick de och funderade och funderade och funderade över vad de skulle använda sitt kändisskap till att skriva en debattartikel om. Klimathotet? Tillväxtverket? Högerextremisterna på Pride? Ptja, det är ju viktigt och så, men nja...

Och så fick de blixten till slut! Det här med att man inte får vara packad när man kör båt, har inte det försvårat den sociala samvaron rejält för båtfolket
 
#1 / / Lovisa:

Jag blev så förvirrad av rubriken eftersom konsum i Långshyttan stängde för många år sen. Aldrig såg jag någon kändis där heller.

#2 / / Lovisa:

Jag blev så förvirrad av rubriken eftersom konsum i Långshyttan stängde för många år sen. Aldrig såg jag någon kändis där heller.

#3 / / Lovisa:

Jag blev så förvirrad av rubriken eftersom konsum i Långshyttan stängde för många år sen. Aldrig såg jag någon kändis där heller.

#4 / / Fridah:

Lovisa: Haha, det är från 05.45 och ungefär en halv minut framåt in i detta klipp! Soran i mitt hjärta. http://www.youtube.com/watch?v=aOYplAcWn4g&feature=relmfu

#5 / / Lovisa:

Haha, så bra och precis vad jag tänkte om fyllan på båtarna. Förlåt att jag spammade med kommentarer förresten, visste inte att jag blev så exalterad av att folk refererar till Långshyttan. Kanske för att det händer så sällan.

#6 / / Marit:

Jamen visst känns det skönt att kändissverige tar sitt ansvar och står upp för the small people? "Detta drabbar bara vanligt folk." Ja Linus Wahlgren, det är fasen inte lätt att skippa den där ölen till sjöss. För det är ju skitviktigt att man får supa och hantera stora motorer utan att någon kommer och lägger sig i. Ja, och bor man för sig själv på en egen ö så är det väl själva faan om man inte ska kunna ta båten över till grannen som bor på sin egna ö (många vanliga människor befinner sig ju i den situationen), dra ett par bärs där och sedan tuffa tillbaka med sin räserbåt. Jag tipsar: skaffa en eka! Det är som att åka cykel på fyllan. Motionen dämpar ruset och du är relativt harmlös i händelse av att du kör/ror in i någon av dina medtrafikanter. Är olyckan framme så drabbar den alltså med största sannolikhet bara dig själv. Där har du din efterlängtade frihet!
Ojsan hoppsan, här hade vi visst min hjärtefråga. Fridah, din blogg är underbar.

#7 / / Fridah:

Marit: Haha, hjärtefrågor är grejen! Ja, PÖBELN måste ju kunna ta sig till och från sina egna öar, för guds skull! Du är så göllig.