/ Dravel /

Livet går fort, tänk på vad du gör

Jag har jordens livskris för tillfället. Jag vill göra så mycket! Följande vill jag göra i mitt liv, gärna nu på en gång:

- Skriva klart min roman och ge ut den
- Jobba på Egoboost, antingen som reporter eller ha en egen frågespalt
- Jobba med Ung & Dum
- Vara reporter och/eller krönikör i Veckorevyn
- Jobba på radio, typ med P3 Dokumentär
- Ha ett eget debattprogram i radio
- Jobba på Kaliber i P1
- Ha ett TV-program i SVTB om barn- och ungdomsböcker, ett Babel fast för unga
- Jobba på Tjejjouren.se eller Tjejzonen.se
- Vara med och grunda en tidning för unga killar (någon man måste också vara med of course) som är i skarven mellan Kamratposten och Café
- Sommarprata i P1
- Återuppliva briljanta Voxpop och vara programledare för det i SVT
- Vara reporter på Aftonbladet och göra granskningar som Kristina Edblom gör
- Skriva ett filmmanus
- Leda eller vara behind the scenes på Musikhjälpen
- Vara researcher på Uppdrag Granskning eller Kalla Fakta
- Jobba som promotionperson på ett skivbolag med bra artister, typ Razzia
- Släppa en klädkollektion
- Vara typ en COACH för barnen som gör Rea (visst finns det väl fortfarande?) i SVTB, så man liksom är projektledare för dem och hjälper dem med saker men låter dem göra det roliga.
- Vara reporter på Kamratposten
- Jobba på Rättviseförmedlingen
- Vara barnbibliotekarie (som hon Matilda som jobbade i mitt skolbibliotek när jag gick i lågstadiet, hon kunde mitt personnummer utantill efter ett tag och hon hälsar fortfarande när hon kommer cyklandes i Leksand, love her)
- Starta en modellagentur för alla storlekar som finns
- Vara lärare i svenska på lågstadiet, mellanstadiet eller gymnasiet


Åh, jag har så mycket jag vill göra. Och samtidigt har jag ju liksom ett awesome jobb nu! Sedan så vill jag ju ha barn om ungefär en timme och köpa bostadsrätt typ imorgon.

Ack, livet, du ger mig alldeles för mycket valmöjligheter.
#1 / / Evelina:

Babel med ungdomsböcker är ju kalasbra idé! och ja, tydligen kommenterar jag bara när du skriver om ungdomasböcker.

#2 / / Annika:

Herregud vad många bra och roliga idéer! Kanske är journalisthögskolan nästa steg? Eller planerar du att gå i LHS (livets hårda skola) istället? :) Oavsett är jag övertygad om att du kommer ha ruskigt roligt under hela ditt yrkesliv!

#3 / / Anna:

Alltså Fridah, ett "mini-Babel" är en urbra idé. Skulle du själv vara programledare? Jag skulle i alla fall jättegärna vara redaktör på en sådan redaktion och, ja, mina högskolepoäng i barn- och ungdomslitteratur måste ju bidra med nånting? Har du funderat på att spela in en pilot att skicka in till SVT? Jag vet inte hur långt dina mediekunskaper sträcker sig, men annars kanske man kan skramla ihop kontakter som kan hjälpa till att klippa till ett sådant.