/ Dravel /

My God, you guys have SUCH PROBLEMS

Idag åkte jag först till Hornstull och intervjuade Dennis Lyxzén, sedan till kontoret och renskrev halva intervjun, och sedan till Gallerian och intervjuade Erik Segerstedt. Hela dagen har jag gått och snörvlat och snorat och hostat och nyst och hejhej Fridah ja det är jag som ska göra intervjun ja precis oj ursäkta jag är förkyld sådär ja då kör vi då.

Och hela dagen har jag tyckt att det är så jobbigt och gud vad drygt och fan vad störigt och yada yada. Och så ser jag det här och gråter och känner mig som världens mest egocentriska person.

Kära kära gud, förlåt mig för allt dåligt jag skrivit om Sugarplum Fairy. Förlåt för allt jag skrivit om hybris, förlåt för alla dåliga recensioner, förlåt för allt jag sagt om divighet. Jag tar tillbaka allt. ALLT.
#1 / / mia:

Klart du är förlåten, för det du skrivit om Kristians band är förmodligen i grunden samma känsla som dina haters har när de kommenterar det du skriver. En uppblåst känsla av kritik och ogillande som har sin grund i skribentens ego och saknar proportioner när man ser människan bakom låten, konserten, bloggen eller artikeln. Näthatet i en något mindre form, men inte desto mindre osympatiskt.

#2 / / lover:

Äh kritik får man tåla, orättvis och osaklig och osmaklig sådan också, det får alla som gör något utöver det vanliga stå ut med, de som inte vågar träda ut i offentligheten slipper mycket elakheter. Skivindustrin krackelerar, pressen likaså, snart har varken musiker eller skribenter något levebröd, ni sitter alla i samma båt och då kanske ni äntligen förstår varandra, era scener må se olika ut, men de har mycket gemensamt, inte minst era haters, men vi lovers finns ju också som tur är.

#3 / / Fridah:

Alltså, grejen med ångesten jag har är ju att allt dåligt jag skrivit om dem beror på att jag tyckte att "alla i bandet är så jävla diviga". För att Victor Norén helt enkelt aldrig pratade på sina spelningar utan mest stod lutad åt vänster och ropade "okej!" efter varje låt. Därför utgick jag från att alla var likadana, och det är det jag ångrar.



Hade jag skrivit normala och konstruktiva grejer som att deras musik var dålig eller något, då hade jag inte haft lika dåligt samvete, men det jag tänker på är att jag helt enkelt bara såg att "okej, sångaren säger inte mycket alltså, då har hela bandet hybris". Bu.

#4 / / Bandstarter:

Kanske brist på mellansnack hos en musiker kan bero på blyghet och inte alltid hybris. Victor och Kristian är mycket nära vänner och väldigt lika i personligheten och deras scenpersonligheter har inte mycket att göra med deras personligheter bakom scenen. Så är det nog med de flesta artister och du är säkert mycket mer än din blogg. Dina haters ser en nidbild av dig precis som du såg en nidbild av Kristians band. Mänskligt och lite korkat. Men ingen dödssynd. Och lite hybris hade de säkert när de blev utkastade i en galen popvärld innan de ens slutat skolan, fast de egentligen bara lekte popstjärnor som alla andra ungdomar i Oasisgenerationen.