/ Dravel /

Får jag veta vad du tänker på?

URSÄKTA FRÅNVARON och sådär, men jag har firat midsommar och hängt med fina kids istället, så jag har inte orkat blogga. Detta har jag i alla fall tänkt säga sedan vi hördes sist:

- Jag hatar körkortsteorin. Jag kommer aldrig att få det där kortet.

- Åk aldrig, ALDRIG med Taxi Kurir. I onsdags bokade jag taxi klockan NOLLSEXNOLLNOLL på morgonen, och så skulle den hämta mig på Sveavägen 98, alltså vid tunnelbaneuppgången Rådmansgatan klockan 07.45. Eftersom det inte stod någon taxi där så ringde jag och frågade, och de ba "nej, vi har ingen bokning där". Då blev jag ju såklart så arg att jag började gråta, och de skulle skicka en ny bil. De skickade tre stycken, och när jag till slut hittade rätt bil så VISSTE inte chauffören vart jag skulle!
Han hade ingen GPS (år 2011 alltså), så han stannade i korsningar och LETADE I TELEFONKATALOGEN och sånt för att hitta! Jag bara "ursäkta men vi har grönt" när vi var vid ett trafikljus, och han bara "ojdå!". Så jag satt och grät av panik för att inte hinna till mitt place i tid, och för att jag hörde Annikas ord från WTAI 2008 när vi skulle åka hem och hon med eftertryck sa till mig att "åk BARA med Taxi Stockholm, allt annat är bara lurendrejeri". So much for att välja det bolag som svarade snabbast liksom.

- Om två dagar börjar Peace & Love. Jag är så otroligt pepp. Och i år ska min Oskar också med for the very first time. Jag sa till honom idag att det känns som att han ska få läsa min dagbok. P&L och körkortsteori är det enda jag vet mer än han om, allt annat än har mycket bättre på, och nu kan han snart det här också. Tråkigt på sitt sätt, men sååå underbart att slippa gå och längta efter honom, undra vad han gör, vara avundsjuk när han skriver att han ska äta falukorv (och man för tredje dagen i rad äter 60-kronors pizzaslice till middag) och sedan ha dåligt samvete för att man knappt orkar prata på morgnarna när man vaknar.

- Igår lekte jag en massa med Oskars brorsbarn. Vi spelade basket och hjulade och stod på händer och sådant. Att stå på händer var förmodligen mitt dummaste drag någonsin. Har ont i exakt HELA kroppen. (Men kidsen blev ju glada och det är ju det som är viktigt.)

- Imorgon ska jag köra till Mora med trafikskolan. Det känns som att jag har gjort det ungefär en gång i veckan sedan början av maj.
#1 / / Anna:

Angående Annikas uttalande om Taxi Stockholm: det var preciiiis vad Mattias sa till mig också, så fort jag flyttade till stan.



Jag åker inte taxi överdriver ofta, men när jag gör det lyssnar jag noga på M sedan den gång jag druckit öl och ville hem i tid på grund av den nya psykologen jag skulle träffa dagen därpå. Jag tog första bästa bil - en svart Saab där chauffören tejpat upp TAXI på sidan med frystejp. När vi kommer fram måste jag hämta mitt kort uppe i lägenheten eftersom jag inte haft med mig det. Han följer med mig upp i trapphuset, alldeles bakom fram till andra våningen och in i hallen. Inte nog med att bara det gjorde mig rädd - han såg dessutom ut precis som den blonda vita jätten i Stieg Larsson-filmerna. När vi kommer ner igen fungerar inte hans skumma kortläsare och han säger med mörk, bestämd röst att jag måste följa med till en automat. Det är så typiskt mig att inte våga säga nej, men den gången var jag så rädd att jag faktiskt vägrade. Sedan kutade jag in i trapphuset och stängde porten fort, fort.