/ Dravel /

I'm gonna pray all night just to see that you are right on your side

Ska ni ut och supa och somna i buskar och ha panik för att ringa era föräldrar ikväll, kompisar?

Ha det så kult med häxblandningen, får jag väl säga. Själv ska jag redigera min bok, övningsköra och se Beverly Hills.

Jag tänkte skriva att "jag längtar så fruktansvärt mycket tills jag blir typ tio år äldre och folk FATTAR att man inte behöver vara ute hela hela hela tiden och folk slutar vara stolta över hur mycket de dricker". Men så kollade jag Twitter och såg att folk där är lika hetsiga över alkohol som folk i min egen ålder. Medievärlden alltså, my God vilken ängslig bransch.

Men jag längtar på riktigt så jäkla mycket tills jag får egna barn (hopefully om högst ett år, om jag får bestämma). Tänk om typ femton år när min Siri/Lily/Lydia/Claudia/Nora/Ellinor är ute "på stan" med sina polare. Fy fan vad jag ska nattvandra! Jag ska vara en sådan där morsa som sitter på föräldramöten och "tycker att vi borde dra ihop något alla föräldrarna tillsammans". En sådan som hetsar alla att STÄLLA UPP FÖR VARANDRAS BARN och sådant. Alla kommer att hata mig, men kidsen kommer att älska mig när jag räddar tjejerna från nittonåriga killar som går Fordon och har snus under naglarna som vill hälla i trettonåriga brudar hembränt.

Jag kommer att bli en sådan där som STARTAR nattvandringen och typ går ut i tidningen och berättar att "VALBORG ÄR EN AV DE HELGER DÅ UNGDOMSFYLLERIET ÄR SOM VÄRST" som om det skulle vara någon nyhet. Och så kommer jag att ge folk kaffe, korv med bröd, halsdukar (jag har ju en miljard stycken själv) och chokladbollar hemma i min lägenhet innan vi går ut i samlad trupp.

Min dotter kommer förmodligen att rymma hemifrån när hon är sju.


Men på riktigt, ni som är föräldrar och läser den här bloggen: Nattvandra, för helvete. Och gör ni inte det så ha i alla fall mobilen på och RING era barn. Och drick för guds skull inte själva så ni inte kan hämta barnen.
Föräldrar som själva dricker när deras barn är ute på valborg eller midsommar är nog de största eggheads jag vet.




PS: Rubriken är från the soundtrack of my life 2008. ENJOY!

#1 / / sally:

nix pix jag är inte ute och super och vill inte va det heller! skulle sovit över hos min kompis med två andra vänner och ha det lugnt och trevligt, men hon blev sjuk. Så nu sitter jag här och pluggar egyptiska revolutionen istället, intressant men inte lika roligt. Håller helt med dig om att föräldrar borde nattvandra mer!

#2 / / Fridah:

Sally: Yeah, good for you! Du vandrar inte ensam!

#3 / / JKGR:

Tänk om du bara får söner! Usch vad hemskt!