/ Dravel /

If I'd shut my mouth you'd probably like this

Idag reder jag ut varför jag är så anti live-Håkan, och varför jag blir så arg varje gång han får fem plus.
Läs det här.

Och så kan jag ge er dagens fanmail:



Som vanligt svarade jag personligt och med värme:


#1 / / M.:

Ditt svar = Kung!

#2 / / Emelie:

HA!

#3 / / Amanda:

HAHA skön grabb;) bra kritik då det läggs upp så man kan skratta åt honom. Han hade nog en svår barndom.



over and out/Amanda

#4 / / Johan:

+1 till Viktor.

#5 / / Viktor:

Dock så var det där inte alls svaret du gav mig utan du gjorde ett nytt facebook-konto och gav mig det här svaret, innan du tog bort det kontot:



Du känner dig cool när du hoppar på artonåriga skribenter va?



Jag tror att du känner dig häftig. Jag hoppas att du känner hur testosteronet pumpar i dig, hur du nästan blir kåt av din egna manlighet. "Där fick lilltjejen så hon teg" tänker du. Det finns ett ord för det du verkar under - könsmaktsordning. Hört talas om det någon gång? Funderat på hur - eller om - du skulle skrivit till en manlig skribent? Svar: du skulle inte skrivit alls. Jag vet att du förnekar det, men det är så det är. Jag lovar.



Om du nu inte gillar en skribent - strunta då i att läsa hens texter. Svårare än så är det inte. Tack för mig.



#6 / / Viktor:

Du gör antagandet att jag kritiserar dig bara för att du är kvinna, så du slipper komma till jobbiga självinsikter om din bristande talang.



Det är väl samma sak som om jag skulle kritisera en svart man för att han skriver sämst, som du, och då blir kallad rasist? Du gör det enkelt för dig med ditt resonemang Fridah med H.

#7 / / Fridah:

Viktor: Ja just det, så skrev jag ju. Den orken och den lusten har jag ju på lördagskvällar. Det har du rätt i, jag glömde bort det när jag printscreenade det här. Bra att du påminde mig.

#8 / / Felix:

kan ju bara säga att viktor håller den här dispyten på ett mycket högra plan. Man eller kvinna så har du ett yrke som ofta är utsatt för andras synpunkter. Jag antar att du har fattat det, så dra inte nåt jävla könskort. Altså borde du svara på hans mail som en professionell skribent.

#9 / / Flood:

Viktor har ju helt rätt. Du är verkligen helt värdelös och totalt onödig i metro.

#10 / / Awkward:

Du är dålig. Hur säger man ditt namn? Frida med H, eller Fridahhhh? Urkel, patetiskt. Måste tvätta mina händer med alkogel nu när jag skrivit på en så smutsig hemsida.

#11 / / Viktor:

Så du bortförklarar dig alltså? Då vill jag veta vem av dina manliga vänner som heter "Johannes Goldman" och påstår att jag är en kvinnohatare av rang men själv känner att han måste försvara sin "kvinnliga vän", och av en ren tillfällighet tar bort sin facebookprofil efter vår konversation. Replik?

#12 / / Robin:

Otroligt hur du Fridah kopplar ihop saker, både snett å skevt på samma gång. Men jag tycker i alla fall att du är värdelös, sluta smutsa ner metro.

#13 / / Peking:

Jag vet inte vad du vill få ut av att lägga upp sådant här på en jävla blogg? Om folk skriver något till dig, så kan du väll ta det som den människa du är och försvara dig till personen istället? Nej, men nu är inte du såpass stark. Så du måste lägga upp det på en jävla blogg i-hopp om att du får lite positiv feedback. För det är det ni bloggare och allt vadfan ni kallar er gör. Allting går ut på att ni ska få uppmärksamhet och mer läsare. För ni är inte nöjda med någonting ni har i ert liv utan försöker spela något annat bakom skärmen och tar till allting för att få lite jävla uppmärksamhet bland alla småluder ute i våra bondehålor som faktiskt läser bloggar.



Snälla, kan inte du och alla andra jävla inavlade individer som läser detta stanna upp en lördagkväll med ett glas Rosé och fråga er själva "Vadfan håller jag på med!?" och läs era bloggar och verkligen reflektera över vadfan ni skriver. För det är bara ointressant jävla skit som inte har någon mening med något. Jag blir förfan mörkrädd av era jävla personligheter och att det är er typ av människor som ska försöka styra det här landet om ett par årtionden.



Sen verkar ju inte du vara den knivskarpaste bruden heller (av det jag läst) så jag får väll försöka vara lite snäll ändå och ha lite överseende med det.



Men seriöst, väx upp och skaffa dig en utbildning eller något. Du verkar vara en sådan person som går med i facebookgrupper i tron att världen blir en bättre plats och att vi nåste måste hälsa på varandra med frasen "sieg heil" för att SD är i riksdagen.



Hoppas dock att du får pengar för att jag går in på din blogg. Då ska jag fortsätta med det så du får råd med en tandoperation, för det där du har nu. Det håller inte i längden. Ser ut som Ugly Betty bara att hon är skådespelare. Ridå.

#14 / / Alexandra:

Har man mage att kalla sig skribent ska man ha mage att tåla lite kritik också. Jag som själv skriver för en hemsida vill kräkas när jag ser att du använder könskortet för att du inte kan hantera att någon inte gillar dina idéer. Man kan inte göra alla nöjda, nej då, men man behöver inte heller fiska komplimanger med "åh, jag är en sån liten tjej och den här elaka, elaka pojken skrev så här till mig, snälla tyck synd om mig!".

#15 / / Rolle:

Vilken smörja du skriver! Förstår inte var du vill komma med allt ditt skit som du skriver? Kan bara anta att du driver en personlig agenda som handlar om att fördumma landets befolkning...

#16 / / Lillis:

Nu tycker jag att vi alla lugnar ned oss och återgår till att kolla på lol-catz.

#17 / / Abbe:

Håller till 100% med Viktor, du är en värdelös människa med ännu mer värdelösa åsikter. Sätter en hundring på att du inte rakar dig under armarna heller. As.

#18 / / Soffaaaan:

HAHAA Go Virre Viktooor!

#19 / / Gustav:

Hej Viktor! Ett litet kunskapslyft bara:



Att du ogillar aktuell skribents texter har kanske inte något med hennes kön att göra. Att du tar dig friheten att tala om det via den glada personliga bajspåsen i facemailen är däremot just precis därför.



Antar att du och övriga påhejare är för mycket av idioter för att förstå skillnaden, eller bara troll av anstormningen att döma, men någon tredjepart kanske läser detta också och lär sig något.

#20 / / Knatch:

Du skämmer ut dig "Fridah", snälla sluta sök uppmärksamhet.

#21 / / FF:

Jag håller med Viktor.

I ditt lilla print-screen projekt missar du en lite, men åh, så viktig detalj; Du tar inte med de du själv svarar.

Ett tips: är man skribent på Sveriges mest lästa(?) tidning så bör man tåla lite feedback, bra eller dålig bör, i mitt tycke, inte spela någon roll, man bör ta detta på ett rätt och riktigt sätt.

Rätta mig om jag har fel?

#22 / / B:

Men herregud, ge er! Feedback vadå? Det där är inte konstruktiv kritik och vem har för övrigt bett om kritik? Och vem har i så fall sagt att Viktor är lämpad att leverera kritik? Viktor, du är förmodligen bara avundsjuk. Det är lite synd om dig, du får säkert inte samma medieutrymme. Men det är tur för alla läsare. Tack Fridah!

Keep up the good work!

#23 / / FF:



B: "Keep up the good work"??? Har du knarkat?



Viktor är i mitt tycke en helt korrekt person att ge kritik, en besviken läsare.



Gör om gör rätt...

#24 / / Emma:

Men herregud vad är det här för skitsnack. Fridah, lyssna inte på ett ord av det dem säger. Du är sjukt begåvad och ska ha cred för hur långt du har tagit dig!

#25 / / Melinda:

Men fyfan Viktor, lite hyfs kan du ju unna dig!



Tyck vad du vill om Fridas talang/skrivande, men sådär skriver man bara inte till en annan människa. "Du är värdelös på det du gör." Herregud, vad äckligt!



Ge konstruktiv kritik (på ett artigt sätt), skippa i att läsa hennes texter, läs en annan tidning eller mejla för fan REDAKTIONEN med klagomålen. Annars: rekommendera någon annan skribent de borde ta in.



Tror fan inte du själv skulle vilja bli bemött på det där sättet. Hoppas du skäms och gör något vettigt av skammen.



Lycka till i ditt liv, grabben!

#26 / / Cecilia:

Men, vad är det här?!

Personliga påhopp på en artonåring som jobbar vid sidan om sina gymnasiestudier. (För, nej, det är inte bara kritik.)

Säg mig, gör ni så här mot alla som på ett eller annat vis passerar i er vardag och vad får ni ut utav det?

"Du är en värdelös människa"

Citatet är på en så låg nivå att jag inte vet om personen som skrivit det ens är medveten om dess innebörd. Det är oartigt, oprofessionellt och framför allt oriktigt.



Fridah, Jag hoppas att du förstår hur långt ifrån värdelös du är och att det du gör faktiskt gör skillnad. All kärlek till dig!

#27 / / Henrik Holmström:

Hej!



Jag vill bara säga att Viktor har helt fel i denna diskussion! Håller med om att han är för töntig för sitt liv. Såååå oartigt gjort av dig viktor!



MVH