/ Dravel /

Tired of proving myself to people that I thought already knew me

Veckans Metro-kolumn.

Om rosa band, röda tröjor, ljus i fönster och varför man håller på med sådant.

Till saken hör att efter jag skrivit krönikan tyckte jag mig känna igen meningen "det handlar bara om goodwill" (jag skrev så istället för "det handlar bara om samvete" först). Jag tänkte att "det är säkert någon annan som har skrivit det i någon krönika", så jag googlade upp det, och surprise surprise, Ronnie hade redan skrivit den meningen.

I typ en likadan kolumn.

Men jag hade, som det brukar heta, ingen tanke med det.
Jag visste inte att han hade skrivit en kolumn som handlade om samma sak som min.
Jag kom alltså på min själv, tro det eller ej.

Läs den.


UPDATE 20.16: Jag upptäckte precis på Rosa Bandet-galan att den presenteras av bland annat Metro. Oops.

#1 / / Jepser:

I fallet med röda tröjor för munkarna i Burma handlar det ju om att skapa opinion och visa makthavarna att vi bryr oss, att sätta press, så att någonting görs. Likadant med rosa band, det handlar om att visa att det är något man bryr sig om, att det är något viktigt som måste prioriteras!



Jag måste säga att denna krönika var lite väl cynisk.



Wohoo! härligt att bandsläppen börjar rulla in, The Ark! det var länge sedan!

#2 / / Emelie:

Du vet ju redan vad jag tycker. Go get 'em!

#3 / / etablera här:

du är tuff. och jag gillar't.