/ Dravel /

Mot träning ska jag protestera

Jag har så ont i magen att jag vilken sekund som helst dör.
Anledningen? Imorgon ska vi ha ett freakin' konditionstest på idrotten.

Vi ska springa 2,8 km - och gör man det på över arton minuter så får man IG.
Det kommer ta en halvtimme för mig.

Vi (MP1) fattar inte dealen med detta.
Om man under hela hösten har varit med på löpnings-lektioner och därför redan vet att man har dålig kondition, och om läraren såg en på de lektionerna och också redan vet att man har dålig kondition, varför måste man då bevisa det en gång till?

"För att ni ska förbättra er", blev svaret när vi frågade.
Men vi vet ju ändå att vi borde förbättra oss. Vi behöver inget test.
Det är bara förödmjukande och pinsamt och i mina ögon totalt freakin' hemskt.

Någon gång mellan 10.10 och 11.10 imorgon kommer jag med största sannolikhet att dö.
Eller i alla fall börja gråta.
#1 / / Emelie:

idrott är satan.

#2 / / Marie:

Jag har verkligen sämst kondis någonsin. Tro mig.

Vi brukar få springa 2.5 km ibland. Och jag har lycakts gjort det på under 18 min. Jag är en person som ALDRIG verkligen ALDRIG rör mig på. Idrotten är den värsta lektionen jag vet.

Och om jag klara det så tror jag faktiskt du också kan fixa det.

Men håller helt klart med om att din lärare är elak!

#3 / / Maria (Akraka):

Du måste tro på dig själv! Du kommer att klara det! Och om du inte klarar det så gör det ingenting för du är bra på så himla många andra saker här i världen och du duger precis som du är Fridah, även om du inte hinner under 18 minuter på en löjlig idrottsslektion.

#4 / / Anonym:

#5 / / mg:

vem kollar in gymnastik-vitsordet när man söker jobb/söker in till andra skolor? -ingen. så ta det hela med en nypa salt helt enkelt.



gör det som du mår bra av.

#6 / / Stina:

Va? Får man IG? ;o

Jösses, jag är stekt.

#7 / / stina2:

man får inte alls ig, för med de nya testesättet så får man g bara man gör det :)

#8 / / Jonna:

Åh fina fina! Jag önskar jag kunde få göra det åt dig så du slapp... men jag säger som de andra, det spelar ju ingen roll alls, en droppe i havet, vem bryr sig om det där, gå runt och låt det vara.

#9 / / Miranda:

Meh, vadå arton freaking minuter?! Det är ju ingenting. De kan ju inte säga att ni får IG om man inte gör det på 18 minuter. Utsätter man sig för något sånt överjävligt från början, in the name of "hälsa" så borde man ju få minst VG bara för att man gör det. Idrottslärare som sätter IG på elever som faktiskt försöker, oavsett resultat, borde dö. Eller, okej, kanske inte dö, men... de borde inte få vara lärare i alla fall!!

#10 / / Hanna:

Men precis som alla andra säger. Det är ju så dumt. Jag hade fått panikattacker över det.



Men jag hoppas att det går bra och att du äger skiten ur alla. Jag tror på dig!