/ Dravel /

Här ligger ångest och prylar i drivor, jag unnar mig skivor

Världens vackraste människa har åkt hem (du, Söderhamn, om vi ses på stan någon dag så ska jag hunt you down and kick your ass). Men igår bloggade han och krävde att jag skulle göra samma lista som han.
Och ja, vad du än säger, Oskar.

OBS! Keep in mind att jag är nittiotalist och att, som Oskar säger, det inte handlar om skivor man fortfarande tycker är bra eller lyssnar på.
Faktiskt:

- Seven Sisters - Meja (endast för att det var den första skiva jag köpte)

- Alcazarized - Alcazar

- Viskningar & Rop - Peggy Lejonhjärta

- Du Och Jag Döden - Kent

- Det Är Så Jag Säger Det - Håkan Hellström

- We Are The Ark - The Ark

- Cruel Town - Broder Daniel

- Markusevangeliet - Markus Krunegård

- The Whole Shebang - Shebang

- Oh You're So Silent Jens - Jens Lekman

- Järnet - Kanske Älskling

- Söndermarken - Lars Winnerbäck

- Babyland - Stefan Sundström

- The Region of Excellence - Excellence

- Stockholm Syndrome - Backyard Babies

- Up The Bracket - The Libertines

- Lyxproblem & Moderna Störningar - Martin

- Spice - Spice Girls

- Oops! I Did It Again - Britney Spears

- ... Och Stora Havet - Jakob Hellman

#1 / / sara i london:

det var tammefan en synnerligen blandad blandning.

#2 / / Anton:

Åh, "...Och Stora Havet" är en underbar skiva!

"Natten är vacker och månen är full

du är som natten och jag är som månen"

:)

#3 / / Fridah:

Sara: Vadå? Alla jag känner som lyssnar på Jens Lekman lyssnar på Alcazar också!

Anton: Den är fantastisk! "Hon har ett sätt att säga 'mhm' jag inte trodde fanns" är bril to the jant.

#4 / / Limpan:

Haha, sjukt kul att du också tog med Spice med Spice Girls. Jag funderade på om jag skulle ta Spiceworld, men det blev minsann Spice iallafall.

#5 / / Limpan:

Spice!

#6 / / Anonym:

Du skojar? Är Järnet så bra? Man tackar, tack.

#7 / / Fridah:

Limpan: Klart man måste ha med Spice Girls! De var ju mina gudinnor på den här tiden. (Jag var fem år.)

Cabin: DU skojar? Du skulle bara veta hur många gånger Salem spelades på Goesisland Street när jag fick skivan (och innan det också). För att inte tala om hur många gånger jag har sjungit "köp din kärlek i affäääääääär" och fått mamma att fråga "är de inspirerade av Håkan eller?".