/ Dravel /

I ett slag kom sommarens första dag

Jag tycker om den här sommaren mycket mer än den förra, tror jag.
En av anledningarna är att när jag vaknar och ser att det är stekande sol ute, så är min första tanke "åh, det är sol, jag kan ligga ute och chilla idag!" och inte "åh, det är sol, jag kommer få torka ketchupfläckar, diska brickor och tömma sopor fram till klockan åtta ikväll".

(Jag vet att min chef på Sommarland läser min blogg ibland. Förlåt, Rebecca, men solschema var - som du vet - absolut inte med på min hitlista.)

Och jag tycker om den här sommaren för att jag är mycket säkrare nu.
För att jag inte är lika despo.
För att jag fattar det här med att det är kul när det går bra för andra.
Och för att jag vet att när jag träffar Oskar Klingborn nästa gång så får jag pussa på honom utan att det verkar psycho.

För att jag, helt enkelt, har lärt mig vad som är bättre och vad som är sämre.

Det tycker jag är bra.

#1 / / Limpan:

Superbra!

#2 / / Emelie:

om det fanns en like-knapp här skulle jag trycka på den.

#3 / / O med k:

Jag tycker om dig.

#4 / / Fridah:

Limpan och Emelie: Jag gillar också det här!

Beeeeb: Vad coolt, för jag tycker nämligen om dig också. Mest av allt i hela universum, faktiskt.