/ Dravel /

Hundra höjdare 2008

Helt oinspirerad av Oskar listar jag nu de 100 största ögonblicken 2008:


100. Yngve Hilding vill bli dagens replik på min blogg.                 
99. Carolina Flinth och jag kommer i mål på orienteringsdagen.
98. Lisa Jönsson testar Listerine.
97. Klara Sjöholm anser golvet på Arenan vara "ett perfekt breakdance-golv".
96. Lisa Jönsson visar bilder från en studentfest.
95. Johan Åhlberg håller en lång utläggning om vad emo egentligen är för något medan vi väntar på att The Cure ska börja.
94. Jag sajnar min bloggbok.
93. Jag pratar med Mia Törnblom på Folkets Hus i Falun.
92. Brian Lynch hittar en sajnad Neneh Cherry-skiva.
91. Stiko Per Larsson undrar om min msn-visningsbild på Carl Barât föreställer Brolle.
90. Felix Kruth berättar om Storsjöyran.
89. Jag tackar Daniel på Rocks för den här tiden.
88. Annika Marklund spelar Guitar Hero på Where The Action Is för första gången i sitt liv - och träffar 98 % rätt.
87. Kate Lynch lär sig Ja Må Hon Leva.
86. Brian Lynch anser Pete Doherty vara "en jävla brasgitarrist".
85. Eva Wahlström meddelar att hon inte är grek och därför nöjer sig med att säga att hon tycker väldigt mycket om årskurs 9.
84. Madelen Lissel undrar om Stiko Per heter Oskar.
83. Johan Åhlberg ser på Hjälp!.
82. Stiko Per Larsson och jag har en msn-konversation om att spela i mitt vardagsrum.
81. Jag blir dissad på en blogg.
80. Sebastian Eriksson utmanar mig på "Alfabetet på tid"-spelet på Hamsterpaj.
79. Cecilia Åhlberg sms:ar att hennes mormor "tycker att min krönika är värd nobelpris".
78. Erika Magnusson och Philip Box har delade meningar om reglerna i ordlekar.
77. Johan Åhlberg anser att jämföra Håkan Hellström med Ola Svensson är som att jämföra en rullskidåkare med en BMW.
76. Klara Sjöholm, Maja Björk och jag ser vilka som står i garderoben på Timo Räisänen.
75. Malin Larsjos undrar om kor har hjärnor.
74. Elin Tapper anser att ketchup äger.
73. Annika Marklund förklarar att taxi "är typ som bil".
72. Erika Magnusson sjunger Clamour For Glamour.
71. Amanda Aspemo förlorar på minigolf.
70. Carl Barât går på Mirror Stage på Universitetet.
69. Klara Sjöholm får tvångstankar under valborgsfirandet som gör henne tvungen att städa bland våra burkar i köket.
68. "Alltså, Media!" - Maria Haglund säger vad hon tycker om MP1.
67. Lucas Åhlberg säger vad han tycker om Ronnie Sandahl.
66. Klara Sjöholm har ingen deodorant med sig till Peace & Love.
65. Klas Ekman frågar vad jag har för adress.
64. Fredrik Wikingsson svarar i telefon.
63.  Birgitta Dalin förklarar att skriften har funnits sedan år 300 före Kristus.
62. Goran Gozo säger "det är helt okej om det blir helt okej".
61. Daniel Larsson undrar om det gick bra för Ingvar Kamprad.
60. Maja Björk tycker att Goran Gozo kan "ta med sig bandet till Rockfoto-tältet så Fridah kan bli fotad med dem!".
59. Kitty Jutbring undrar vad min blogg heter.
58. Alexandra Awad berättar att hon "brukar få sms-hjärtan av många olika personer".
57. Alexandra Awad berättar att hon bara skojade.
56. Alexandra Awad berättar att hon egentligen inte gjorde det.
55. Belinda Olsson kallar mig älskling.
54. Josefin Crafoord vill också vara kompis med mig.
53. Petra Jönsson och jag leker 20 Frågor.
52. Goran Gozo äter lasagne.
51. Oskar Klingborn ligger bredvid mig och sms:ar.
50. Erika Magnusson tycker inte att idrott är roligt om alla ska vara seriösa.
49. Jag undrar varför jag inte får sms och Lucas Åhlberg svarar "men Fridah, gå och ta en öl".
48. Markus Granseth tycker att jag är för glad för att vara pretto.
47. Lisa Jönsson skrämmer skiten ur Richard Hjerpe genom att härma mig när jag får sms.
46. Anton Frick hittar Du Hast på en dator i Mediehuset.
45. Annika Marklund skickar ett snyggt mms.
44. Petter Seander känner igen mig från Facebook.
43. Oskar Klingborn fattar inte att man ska behöva bli arg.
42. Emma Kruth nominerar mig till Mix Megapols bloggtävling.
41. Jag städar garderoben och hittar ett tidningsurklipp från 2003 då jag ansåg Markus Larsson vara "dum i huvudet" och ha "dålig smak".
40. Johan Persson frågar mig om han ska ringa mig om han behöver en stand-in som gitarrist.
39. Lisa Jönsson sitter på diskbänken.
38. En helt oskyldig Klas Ekman får en utskällning av mig för att Puls-bilagan inte längre existerar.
37. Belinda Olsson berättar hur jag ska göra för att sluta vara nervös.
36. Petter Seander anser att tremänningar är "såna där släktingar som man bara träffar när folk dör."
35. Emelie Hummel tycker att jag är osvensk.
34. Oskar Klingborn har varit och spelat tennis.
33. Oskar "Moto Boy" Humlebo vet inte vem Ronnie Sandahl är.
32. MP1 får gå från bilden tio över tio istället för halv elva.
31. Oskar Klingborn ser ut som Johan Palm.
30. Bob Dylan och Gordér - Alexandra Awad anser att skillnaden är hårfin.
29. Klara Sjöholm är med så länge man kan dansa.
28. Carolina Flinth förklarar att midsommar för henne är typ som jul.
27. En trogen läsare undrar om han/hon får fråga om det är love in the air mellan mig och Oskar.
26. Oskar "Moto Boy" Humlebo säger att "dalmål är som igelkottar. Igelkottar är liksom 'vem fan kom på att man kunde se ut så? Men de är jävligt söta' och dalmål är liksom 'vem fan kom på att man kunde prata så? Men det låter jävligt sött'".
25. Jag går fram till Karin Hellström för att berömma hennes blogg och hon svarar "jag läser din också".
24. "Sjukt!". Jag svarar i radio på hur det kändes att bli ihop med Oskar.
23. Anton Frick undrar om nyår är före eller efter jul.
22. Oskar Klingborn undrar varför jag har undanhållit honom information om Hello Kitty-kläder.
21. Carolina Flinth känner sig som en box.
20. Amanda Aspemo förklarar varför hon inte svarar tejp som "tape".
19. Kristian Mattsson frågar om jag kan hålla hans gitarr medan han sajnar min skiva med orden "till Fridah från Hybris-TTMOE".
18. Jag blir stoppad på väg från Markus Krunegård-spelningen på P&L av fina Emelia Frimodig som säger "Hej, jag läser din blogg".
17. Peter Johansson lägger fram sin idé om en radiodokumentär.
16. Jag får en present av Annika Marklund när vi fikar.
15. Oskar Klingborn plingar på dörren.
14. Jag får ett sms från en som undrar hur det går med mina BD-cravings.
13. Jag kommer in på området där man måste vara över 20 på S2 eftersom jag känner Stiko Per.
12. Fredrik Virtanen tycker att jag är ett gulligt kid.
11. Mange vet hur det ligger till.
10. Maja Björk tolkar Lasse Lindh i Kom Kampsång.
9.  Alexandra Awad uttrycker sin kärlek till Björn Gustafsson.
8. Oskar Klingborn undrar om jag vill ha äppeljuice.
7. Carolina Flinth konstaterar att "vi är som en sekt, ingen kommer in och ingen kommer ut!".
6. Anders Gustafsson har läst min blogg.
5. Jag piper "Nej, seriöst?!" till Oskar Klingborn.
4. Jag äter lunch med Linda Skugge och tidningen Bons grundare på Gondolen.
3. Jag lovebombar Ronnie Sandahl genom att pipa "Jag älskar dig!" och stagediva över honom.
2. Jag säger "Omslaget funkar inte, jag kan maila Linda och fråga".
1. "Vad tänker du på?"

#1 / / Elin:

Den här listan gjorde min dag :D

#2 / / Peter:

Shit va seriös du är och listar 100 grejer! Jag kan ju knappt räkna till 100. Eller jo kanske...

Mina favoriter är:

34. Oskar Klingborn har varit och spelat tennis.

48. Markus Granseth tycker att jag är för glad för att vara pretto.

52. Goran Gozo äter lasagne.

Och den bästa är helt klart: 99. Carolina Flinth och jag kommer i mål på orienteringsdagen.



Gött mos.

#3 / / Peter:

Och jag saknar faktiskt när Mariestadsklacken bjöd dig på efterfest...

#4 / / Fridah:

Elin: Haha, vad bra! För erkänn att du hade glömt att du tyckte att ketchup ägde?

Peter: Det var fina tider, faktiskt! Jag har faktiskt haft den här listan i Word sedan typ maj, så det är ett idogt jobb, som vi konstaterade idag.

Och när de bjöd mig på efterfest tänkte jag faktiskt att "det här ska jag ha med på Hundra Höjdare", men jag glömde det. Damn!

#5 / / Emelia:

Du är så söt Fridah! Och jag känner mig väldigt ärad av att få vara med i din blogg!

#6 / / Markus Granseth:

Åhhh! Jag är med på en lista! Tjoho!

#7 / / Elin:

Haha nejdå faktiskt inte, sånt kommer jag ihåg. Men jag tror inte jag tycker ketchup äger lika mycket ;)

#8 / / karinbarin:

Haha, jag älskar den här kommentaren: "dalmål är som igelkottar. Igelkottar är liksom 'vem fan kom på att man kunde se ut så? Men de är jävligt söta' och dalmål är liksom 'vem fan kom på att man kunde prata så? Men det låter jävligt sött'". Tur att du minns den, den var för viktig för att glömmas bort!

#9 / / Anonym:

WOOW....JAG ÄR PÅ 100 PLATS:::ÄRE DET BRA _ DÅLIG??T pusss