/ Dravel /

Jag var slut när du hittade mig i Eeessvaaaallreeeegn

Hej igen!

indiepopochskit.blogg.se sänder i kväll från centrala Sundsvall. Jag befinner mig i världens bästa Oskars lägenhet. Detta inlägg skrivs under direkta hot. Det har talats om utebliven plats i sängen i natt om jag inte presterar en anteckning under tiden som jag är ensam. The king of the castle själv är nämligen för tillfället och tränar dansdansdans. Jag fick erbjudande om att följa med, men avböjde. Anledningen till att jag tackade nej till att spendera en timme åt att titta på atletiska pojkar i träningskläder kan tyckas oklar, men är egentligen tämligen enkel. Det här är min chans att "märka" Oskars lägenhet.

Jag har precis skalat fem stycken bananer och placerat ut dem på olika väl dolda ställen. Tänk så glad Oskar kommer bli när han greppar tag i en banan när han försöker städa under spisen, när han får bananflugor som husdjur eller när den där bananen som jag tryckt upp i taket ovanför sängen faller ned på hans kind medan han sover. Jag tror även att malarna jag planterat i Oskars garderober kommer bli uppskattade inslag. För att inte tala om det faktum att jag bytt alla hans veggie burgers mot riktiga burgare. Har ni några fler förslag på vad jag kan göra? Skriv dem i sådana fall på Lisa Jönssons wall på Facebook.

Så där. Nu gäller det bara att få Oskar övertygad om att det här inlägget handlar om "en annan Oskar".
Och om att jag kom på hela den här idén själv.

PS: Spökskrivaren har just nu ledigt för att sjunga istället för Håkan Hellström på Zigenarliv Dreamin'. DS.
#1 / / elly:

men vad i hela..?!