/ Dravel /

Du sa att du hörde mig på radion idag

En gång skrev jag att jag skulle "Blondinbella mig" och ni undrade vad det betydde.
Då var det hemligt, men nu, mina vänner, ska ni få höra:

Jag ska vara med i en freakin' radiodokumentär!

Den sjunde december ska P4 sända en timmes dokumentär om MIG.
Som Pete säger i intervjuer: I know, can you believe that? I can't.

Nästnästa vecka ska vi börja spela in. Jag är - surprise surprise - very nervös.
Senast i onsdags fick Madde prata i alla intervjuer vi skulle göra på multimedia-lektionen, för jag och Malinovic "hatar att höra våra egna röster".
Då känns det som om jag kommer att älska att lyssna på dokumentären.

En av de roligaste delarna med allt det här är att den som gör dokumentären logiskt nog ska hänga med mig rätt mycket. Alltså i skolan också. Därför måste jag ju kolla med lärarna så att det är okej. Det är kul att se deras reaktioner:
Fridah: - Jo, det är såhär att det är en kille som ska göra en radiodokumentär om mig, så han ska vara med mig i skolan denochdenveckan, är det okej?
Lärare: - Eeeeh....jaaa...

Antal lärare jag har frågat: 3.
Antal lärare som har svarat "eeeh...jaaa...": 3.
Antal lärare som har frågat vad det är för dokumentär, varför den ska göras och var den ska sändas: 0.

Nu ska jag snart dra till skolan och se om jag hittar den enda läraren jag inte hunnit fråga än.
Idag har jag EN lektion. Det är delat klassråd och mediekunskap. Jag börjar halv elva och slutar kvart i tolv.
I love MP.
#1 / / Hellin:

Tuuuuufft!

Lätt att jag ska lyssna.

#2 / / Emelia:

Guud vad roligt för dig! Självklart ska jag lyssna, wouldn´t miss it for the world!

#3 / / Annika:

Det ska bli så himla, himla roligt att höra resultatet!

Allt kommer att gå fintfint, raringen. Ring mig om du freakar så ger jag dig en kram över telenätet.

#4 / / Julia J:

åååh, härligt :D

den sändningen får man inte missa:P

#5 / / Emelie:

FETT! lättplätt nåt jag ska lyssna på! haha, fasen vad kul!

#6 / / Ken Adams:

This is brand new information to me! I shocked to my very core! Puss älskling.

#7 / / Miranda:

ooh, spännande! det får jag inte missa (: de kommer gå skitbra, gissar jag på :D

#8 / / Anonym:

hejsan, skulle du vilka få pengar? HELT gratis!!!

bli medlem på http://pengargratis.se/?r=2558

#9 / / Alina:

fin blogg! :)

#10 / / Sara:

Gud vad häftigt Fridah! =) Var den ska sändas talade du om, men eftersom fortfarande ingan annan har frågat och du heller inte talade om det så frågar jag: vad är för dokumentär och varför den ska göras? Kram