/ Dravel /

Deffi Älskling!

Jag pratade med Kanske Älskling ikväll och de körde Salem Al Fakir.

Jag ställde mig bakom sångaren Peter när något annat band gigade. Jag tänkte stå där för att sen prata med honom, men jag vågade inte. Plötsligt vänder han sig om och säger till mig:
- Hej, visst är det du som är Fridah?
- Hiiiij, eh ja det är jag.
- Vad kul att du kom! säger han.

Jag säger att de var asbra och att jag gillar dem och allting. Sen joinar Patrik och Billy oss.
När jag ska ta kort på mig och Billy med mobilen är det alldeles för mörkt därinne, så han säger:
- Men du, vi kan gå ut och ta kort!
Jag duuur.

Men vi drar ut till baren, tar kort och Peter ser min bakgrundsbild på mobilen.
- Snygg bakgrund! säger han.
- Ja visst är den, tack.... svarar jag.
- Elefanter är ju så jävla bra!
- Ja verkligen!

Vi tar kortet.
- Och jag älskar introt till LSD Någon, det är så rock'n'roll liksom! säger Peter och jag är så starstruck att jag bara ''mhm''ar lite och garvar.

Vi pratar om att jag vill att de ska komma till Leksand, att de blev jätteglada för mitt mejl och lite sånt innan de säger:
- Nu måste vi gå, men ha det så bra!
- Ja jag måste dra in jag med, men...detsamma!
- Ta hand om dig!, säger Billy och vinkar innan han går iväg.
- Ni med! skriar jag och drar in till bandet som gigar nu.

Sen fick jag en sajnad flyer från dem också. Innan det fick jag hålla i Billys öl medan han tog kort på mig och Peter. Jag tycker det är coolt: Jag och Peter i Kanske Älskling, som kom fram till mig och sa hej eftersom han kände igen mig, står och posar med varsin öl på kort inne på Harrys, innan vi sen går ut.

För att citera LW: Det här är rock.


Sen träffade jag Stiko Per Larssons syrra Sara. Hon har kollat igenom min bilddagbok hur lång tid tillbaka som helst, så hon kände igen mig. Vi pratade ett tag och kollade på Stikos gig tillsammans. Helt plötsligt sa hon:
- Jag berättade om dig i bilen hit!
- What?! Vad sa du då?
- Nej, jag sa att du gillade honom och hade sett honom och så...
- Oh, okej!

Sen kom Stiko himself fram till oss efter giget.
- Hej! säger Sara. Det här är hon Fridah jag berättade om.
- Jaha, hejhej! säger Stiko.
- Hiiij! piper jag.

Sara tar ett kort på mig och Stiko, innan han sträcker fram handen och säger ''tack så hemskt mycket!''. ''Eh, tack själv!'' fick jag fram innan Sara säger att de ska åka men att jag ska ''ha det så bra''.

Det här var en bra kväll. Me gusta mucho.

For more information, please visit the picturediary.
#1 / / Cici:

Var var din pappa under den här tiden? Du skulle sett Johans min när jag sa att du och Per skulle på Harrys.....

#2 / / Fridah:

HAHAHAHA!! Ja det kan jag tänka mig! Öööh, streck!
Han stod och kollade på banden lite då och då, sen gick han ut lite då och då, sen träffade han någon vakt som spelade golf och då var det kört!