/ Dravel /

Vanlig onsdag

Idag vaknade jag till Vi Mot Världen!

På musiken skulle vi spela instrument. Jonas var inte där, så jag trodde jag skulle bli ensam på gitarr, men den nya killen Johannes skulle också spela det.
Han var jättebra på det, han har spelat hemma i typ två år. Precis som jag. Skillnaden är att han är bra på det.

Sen var vi på ungdomsmottagningen, som var livskunskapslektion. Det blev debatt om att Shoulder ville äta semlor. Nej, vi ville inte köpa en.

På NO:n rasade vi, eftersom vi skulle ha ett ''litet test'', en ''diagnos'', en ''liten koll'' på vad vi vet om salter. Yeah right. Det var ett MVG-prov där jag var överlycklig för att jag kunde första frågan.
Så vi frågade Finn på matten varför han hade sagt att det bara var en koll, och han gav med sig och konstaterade att vi inte skulle se det som ett prov.

Tack.

Efter skolan var det konfirmation. Filip lärde sig nog att jag var popare, tror jag. Duktigt. Och jag fick faktiskt skaka hand med honom, och det var coolt, för han var faktiskt den första/enda som svarade på mitt massmejl. Cred till honom :*D.
Och för övrigt så är jag bäst på att inte vara eamåh, jag är bra på att vara popare och att vara grinig. Cred till mig.

Vi skulle spela upp en pjäs om budet Du Skall Icke Stjäla. Den kreativa assistenten som jag tror kallas något jag inte kan stava (Gegge? Gege? Något sånt i alla fall) byggde en jättefin larmknapp. Fast den breakade jag, så någon annan kreativ människa byggde en ny.

Imorgon ska vi till kyrkan med skolan, Sten ska prata om begravningar. Vill inte det, men vi måste väl, I guess. Tragiskt.