/ Dravel /

- En bygel, vad har man den till? - Ja, man ska väl... bygla upp här på något sätt?

- Det spelar ingen roll hur gammal jag blir eller hur mina preferenser av TV-program förändras: Jag tycker ALDRIG att det blir tråkigt att titta på Fångarna på fortet.
 
- I helgen var vi och tittade på barnvagn och möbler till det rum som nu är mitt kontor men som sedan ska bli babycave. Det var en sådan hisnande lyckokänsla att ta på mig mina mammajeans och promenera bort till Kungens kurva en söndagsförmiddag för att titta på vagn, men så fort jag kom in i butiken undrade jag om jag någonsin känt mig så vilsen i en affär sedan min MediaMarkt-vistelse 2015 när jag för första gången själv skulle köpa en ny dator.

- Uppdrag granskning-serien Sjukt stressad var ju väldigt intressant (mitt hjärta brast för Emma och för Gulletussan-känslan över Linda som bara vill ta bra hand om sina barn), men det kändes mer som ett Edit-porträtt än Uppdrag granskning. Inget besvarades ju: Vad är det för åtgärder som görs åt det här problemet, hur har det uppstått, vem är det som har ansvaret för att det ser ut såhär och så vidare? Nu stod ju bara de drabbade kvinnorna i centrum vilket gav en bild om att det var de som försatt sig i situationen och så inte mycket mer än så. Meeeen samtidigt är det ju inte direkt första gången Uppdrag granskning bara ställer de drabbade kvinnorna i centrum utan att ge några svar, så kanske borde man inte hoppas på för mycket.
 
- Nu har jag lyssnat på ALLA sommarprat det här året. Med facit i hand kunde jag ha varit utan en hel del av dem.
 
- "Ny årstid, ny jobbsäsong, nystart!" tänkte jag, men så satte jag på P3 för första gången sedan början av juni och hörde att de spelade Bad Guy med Billie Eilish och så var det april igen.
 
- Ikväll börjar BÅDE Idol och Alla mot alla! Välkommen hösten, här är du bland vänner.