/ Dravel /

Jag måste veta hur det går, jag måste fråga hur hon mår

Människor jag ibland tänker på och undrar hur allt gick för:
 
- Vår tyska utbytesstudent Ludmila som bodde hos oss i en vecka när jag gick i åttan.
HELT omöjlig att hitta på sociala medier.
 
- Britt Goodwin i Big Brother 2005.
Den bästa deltagare som någonsin varit med i det programmet, efter Kitty. Inte konstigt att hon drog hem hela skiten.
 
- Killen som var på upplärning på telefonförsäljarjobbet en dag och sedan aldrig dök upp igen och aldrig hörde av sig.
Avancerad ghosting innan uttrycket var uppfunnet.
 
- Berny Pålsson.
Hur mår hon nu? Och hur påverkades hon av all uppmärksamhet kring sina böcker? Ledde de till någon förändring? Jag tyckte ju mest att hon hade coolt hår och var häftig som Vågade Vara Öppen Med Att Hon Mådde Dåligt (där kan vi ju snacka om att vara före sin tid), det är helt obegripligt att jag fick läsa hennes bok I SKOLAN när jag var elva.
 
- De vuxna goth-kvinnorna som läste min Lunarstorm-dagbok när jag var tolv.
Jag var så stolt över allt de skrev, och de måste vara runt 45 idag. Hittar jag dem någonstans i cyberspace ska jag fira i dagarna tre.
 
- Bloggaren Adnama.
Jag var så fascinerad av hennes texter.
 
- Raymond & Maria.
Så mycket fomo över att de slutade, tänk vad många bra låtar som aldrig får se dagens ljus. Och vart tog de ens vägen?
 
- Sandra Beijers kompis Michelle.
Vad hände mellan dem, och vad gör hon nu? 

- Sabina Baltzar Roth från Popstars OCH Fame Factory.
Den högsta likeable-faktorn någon i de programmen hade.

- Alla barnprogramledare för REA.
Hälften av alla som jobbar på olika produktionsbolag idag var säkert REA-programledare. 

- Alla barnprogramledare för Feber.
Speciellt han som hette Anton som i ett program blev ivägskickad i en resväska på ett flygplan i en sketch om att han bråkade med sin syster och hon tröttnade på honom.
 
- Teresa Fabik.
FANNS det någon större it-girl i mediebranschen 2003? undrar jag som inte ens var en del av den. Så mycket som det skrevs och pratades om henne efter Hip Hip Hora kan det inte ha varit många som var mer hyllade, men sedan gick hon under jorden. Hon gjorde ju Prinsessa och sedan Små citroner gula, men sedan dess? Hon behövs.
 
- Den glade tunnelbaneföraren.
Han fick ju utmärkelser och grejer när jag precis hade flyttat hit, men nu åker jag röda linjen hela tiden och han jobbar ju ALDRIG? 
#1 / / Hanna:

Gud, så länge sen jag tänkte på Vingklippt ängel! Och vad den verkligen typ definierar en period i ens liv, bara genom att finnas som bok?

#2 / / Helena :

Sandras kompis Michelle bor i Kenya! Följer henne på Instagram, hejmichellepino! :)

#3 / / Helena :

Sandras kompis Michelle bor i Kenya! Följer henne på Instagram, hejmichellepino! :)

#4 / / Fridah Jönsson:

Hanna: Eller hur! Den gjorde sådant enormt avtryck och både du och jag var ju SÅ unga, men ändå var den så ikonisk redan då?!
Helena: Åh, TACK för tipset! Kollade hennes konto nu, hon verkar ju må bra och trivas där borta!

#5 / / Anonym:

Hej! Vet att detta är en gammal artikel och att du kanske aldrig ser detta, men angående din sista fråga om tunnelbaneföraren så finns svaret i denna video: https://youtu.be/GArnYDmjSfU