/ Dravel /

Ladies, leave your man at home

Beyoncé-konserten i siffor:
 
2 - antal timmar vi var för tidiga på plats.
1 - antal Jay-Z-låtar jag kände igen.
94 - antal procent i publiken som var tjejgäng som ställde sig upp under Run The World.
4 - antal procent i publiken som verkade vara där för Jay-Z.
1 - antal timmar för tidigt de brände av Drunk in love som inte fick riktigt det lyft den borde ha fått.
 
10 - antal sekunder mitt "AAAAGGGGGGRRRRRHHHHHH!!!!!"-vrål förmodligen höll i sig när Countdown-blåset kom in mitt i "Holly like a boulevard" i Hold up (jag vet ingen mäktigare mashup).
5 - antal gånger jag fick påminna mig om att det var andra människor i arenan och inte spoila "TURN UP ME SAY TURN UP TURN UP YEAH LIKE THE SUN SO YOU TURN UP BEYONCÉ!" som jag visste skulle komma efter Baby Boy eftersom jag tittat på det klippet från Formation-turnén ungefär trehundra gånger.
0 - antal låtar från nya albumet som spelades (jag som lyssnat på Heard about us i hundra år, här hade jag glatt mig, som Rudolf Andersson hade sagt).
20 - antal minuter det MINST tog att ta sig till kollektivtrafiken från norra Europas mest opraktiska arena.

Det var sannerligen något att skriva hem om. Men nästa gång kan hon lämna Jay hemma, så kan vi, som Micke i Hundtricket hade uttryckt det, köra lite.