/ Dravel /

Kom in, kära vän, hela min fucking telefonbok är här ikväll

Igår var som sagt Petter och Sophia här på middag! Det som jag hade tänkt skulle bli typ Mia på Grötö eller c/o Fridah & Oskar spårade i någon form av roast. Vi kan väl säga som så att det blev, eh, ganska informellt.


Kvällens diskussionsämnen i urval: Riche, min ständiga ångest över att folk ska vara arga på mig, kontorsfester, Colin.se, Tsatsiki-soundtracket, svåra "konstnärstyper".



Förra veckan när mamma och pappa skulle hit hade jag fått instruktioner om att köpa vin! Jag var helt nervös, fattade inte om det här skulle stå bland lådvin eller rödvin och var asrädd för att köpa fel (jag ba "finns det typ olika versioner av samma vin eller hur vet jag att det inte blir FEL?") och hade med bild på förpackningen PLUS länk till Systembolaget.se, och allt blev rätt! Därför tyckte Petter att jag skulle ta en pose-bild med förpackningen.
Surt om jag blir utesluten ur UNF på grund av detta, men jag var så nöjd med att ha lyckats med mitt uppdrag.

 
Sedan fortsatte Petter ta bilder eftersom "du har ju gått på Arenans catwalk i Falun". När jag såg ut som ett frågetecken sa han att "jamen de har ju typ någon röd matta där utanför?", och det har han ju i och för sig rätt i, vilket jag helt glömt bort. Extremt roligt.
(Dessutom kan ni få se min Pam-i-The-Office-frilla.)



Då och då fick vi ta paus för att gå in till soffan och myza med Ulla som också var med.



Men ibland kom hon ut och socializade med oss andra.


"Jaa, nu vet inte jag riktigt hur det här blev, Viveka" säger Mia Skäringer i ett Mia & Klara-avsnitt. Ungefär så känner jag angående slutet på kvällen. Efter hetsiga fyrtiominutersdiskussioner om att "dra vidare" kände jag "det där får ni reda ut själva" och läste Gustav Fridolin istället. (Det höll i cirka tio minuter, sedan hetsskickade jag att "NI MÅSTE SKICKA NÄR NI ÄR HEMMA OKEJ?!?!?!". Kalla mig gröna linjens FRA.)

PS. Rubriken är från Min Click med Petter (ej samma som på bilderna). Det är högst intressant med den raden, för det var exakt så det var igår. Det här är de enda människor jag träffar på dagarna: Min chef, min sambo och min bästis. Sedan var mamma med på länk från Leksands match, och där var väl samlingen komplett. Detta KONTAKTNÄT man har alltså.
PS2. Alla dessa bilder är tagna när grönpepparkycklingen är uppäten och undanplockad. Vi serverade alltså inte enbart vin och vatten.