/ Dravel /

Man kan älska ett par skor eller någons gamla mor

Idag var Elin Ek med i Go'kväll och pratade om matlagning och långkok och jag kom på att jag saknar Grynet så fruktansvärt mycket.

Vem är Grynet för dagens preteens? Det finns ju inga förutom Kitty Jutbring som kan ta över den rollen. Eller är det bara jag som är oallmänbildad? Ni som har kids i rätt ålder, vem sprider Grynets budskap nu, tio år senare? Vem har tagit över tyllkjolar och chokladbollar och tiaror nu? Vem skriver låtar om att man blir kär i vem man vill?

De barn jag känner har bara idoler som sjunger och de sjunger dessutom bara låtar utan några som helst brains. Typ Saade och Bengtzing. Jag känner lite panik här. Jag har aldrig haft någon bättre förebild än Grynet och jag vägrar låta alla kids i min bekantskapskrets växa upp med en massa mähän till idoler, som typ Danny. Som inte uttalar sig om något och som inte har något budskap och som inte ger någon som helst uppmuntran till barn och unga.

Det är inte okej att det inte finns en enda Grynet för dagens tioåringar. Obviously something's gotta be done. Om jag så måste göra det själv.



#1 / / caro:

Jag röstar för att du tar över den rosa pokalen! (tänker att här är det ingen stafettpinne utav trä, utan en riktig maffig och rosa pokal!) :D Du skulle göra ett fantastiskt jobb!

#2 / / Annika:

Jag har aldrig sett en sekund av denna Grynet och jag fnissade omkring i tyllkjol och tiara och åt chokladbollar ändå. Hell, I still do. Det blev folk av min generation också. DON'T WORRY BABY!

#3 / / dan:

Det finns visserligen ingen Grynet på det sätt vi 20-nåntingåringar upplevde henne. Däremot finns det en Grynet-attityd hos merparten av de tonårstjejer i bloggosfären som inte anammat Blondinbellakonceptet.

#4 / / Miranda:

Åh herregud Grynet! <3

Hade glömt hur jävla cool hon var.