/ Dravel /

Svara mig, snälla, svara!

Idag var sweet sweet JD hemma hos mig och pratade och fikade och drack saft.
Det var fint. Jessica är nämligen väldigt fin.
Nu försöker jag gå från diskussioner om Nöje, haters och Linda Skugge till matte och uppsatser om Candide. Det är rätt sugigt, måste jag säga.

Jag har inte bloggat sedan i fredags, så nu måste jag fråga er tre grejer jag tänkt på sedan dess:

1. Det finns en regel i Mediehuset som säger att man inte räknar tecken om man jobbar på tidning. Eftersom jag vet att man faktiskt gör det så tänker jag trotsa den och fråga: Hur många tecken är Martina Haags kolumner i Bladet? Sjuhundratusen? Varför får hon en helsida om att hennes frisyr inte blir lika snygg som hon hoppas på, medan Ronnie bara får två och fem tecken om saker som faktiskt är värda att skriva om?

2. Var Vintergatan 5B tvunget att bli så high-tech att man inte längre känner igen det? Eller ja, det är ju inte ens Vintergatan 5B, men nästan. Det började igår (med massor av HippHipp!-människor!), och jag blev så besviken. Det var ju inte alls lika roligt som förut. Dessutom var det lååångt ifrån lika bra som Guds Tre Flickor.

3. Alltså, det här med Gina Tricot-Pernilles avhopp.
Det som är mest upprörande i det där är ju inte att hon hoppar av. Det är att de är så hemliga med anledningen. "Vårt avtal gick ut" my ass. Kan de inte bara erkänna att hon är för gammal för att modella? Gud, hon är trettiotvå år! Efter upprepad läsning av Bimbobakslaget har jag väldigt svårt att tro på att åldern inte har någon betydelse när de istället tar in en tjugoåring.
#1 / / Anna:

Bimbobakslaget = grym bok som jag borde läsa om.



Martina Haags texter = alldeles för långa. VEM orkar läsa dem?! En gång läste jag igenom en hel eftersom jag trodde att det skulle komma någon slags poäng på slutet. Tji fick jag!

#2 / / Anonym:

mera ronnie åt folket!

#3 / / Miranda:

Men det där med modellen.. Alltså, modellvärlden ser ju ganska så jättevrickad ut, men om man ska vara sanningsägare (jag följer slaviskt top model) så är det väldigt, väldigt, väldigt svårt att bli en toppmodell om man är under 1.75, över 26 (jag lovar, de kallar 25åringar gamla!) eller typ över 45 kg. Det är ju bara så och det vet jag inte vem som försöker dölja.. Det är ju rätt fel, men sant. Tyvärr.

#4 / / A.:

1. Ursäkta? Det där är ju det dummaste jag hört. Minns att vi bråkade om det där på min utbildning också och att jag stod upp och skrek "men har du någonsin VARIT på en tidningsredaktion?!" inför en fullsatt föreläsningssal.

Jag har blivit väldigt konfunderad över samma sak som du, angående MH:s krönikor. Kollade upp det när jag läste den där om att hon åt mycket kött på en restaurang, och den närmade sig 6500 tecken. Absurt. Men jag kan meddela att R har bättre betalt för sina 2300, och att han är oerhört nöjd med att inte skriva längre än så. Önskar verkligen att mina kolumner var så korta.



2. Förstår ingenting av denna punkt. lEr gAmMaL



3. Hon är gravid.

#5 / / Anders:

Vi gör inget annat än räknar tecken.

#6 / / Petter Bragée:

Hej Fridah. läste om din besvikelse över nya serien. Hoppas du kan de den en cahsn till. flera andra "gamla" tittare har tyckt avsnitt ett kändes främmande, men har sedan känt igen sig allt mer. De tre första avsnitten finns på svt.se/vintergatan. Avsnitt 4 kommer på lördag. Kul om du kan ge det en chans till. tack för bra blogg. Angående punkt tre är det allra mest upprörande att Gina Tricot är ett företag utan minsta policy för ansvar för hur kläderna görs. De är faktiskt sämst på den punkten. Hoppas det är därför modellen hoppar av.