/ Dravel /

P&L i korta drag

Förra året gjorde jag den här listan när vi kom hem från P&L. Jag har lagt till några punkter, men annars är det samma saker. Så festivalens...


Bästa: Billie The Vision, de känns mer genuint glada än Håkan.

Sämsta: Thåström. Bara för att jag inte kan några låtar och tyckte att vi hörde samma sak i två timmar.

Babe: Kleerup.

Surprise: Kitty Jutbring.

Frisyr: Tuppkam, enligt Klara.

Mat: Langåsch of course!

Odrägligaste: Slo-gänget bredvid mig på Markus Krunegård. Uäk.

Diva: Victor Norén.

Trevligaste: Kitty Jutbring.
Accessoar: Dött lopp mellan gula solglasögon och glasögon utan glas. (alla som tänker kommentera ''alltså ögon'' kan skippa det)
Irriterande: Folk som sitter på axlarna.
Stoltaste: Jag när jag blev igenkänd och när jag kom in på över-20-området på S2 för att jag kände Stiko.
Diss: ''I talk to you later''.
Pinsammaste: När Timo gick förbi mig och jag vrålade till Klara som stod lite längre bort ''EY, TIMO GICK FÖRBI!'' när han hade hunnit gå ungefär en halvmeter.
Tryck: Markus Krunegård.
Dans: Haha, av hänsyn till läsarna vill jag inte skriva den här. Men killen bredvid mig på Håkan var så extremt söt och briljant att jag blev helt kär i honom. Hans dans var top notch.
Roligaste: Majas och mina Veronica Maggio-bilder.
Fråga: ''Var är du?'' och ''Hur uttalas langos?''.
Tisha: Tishan med Mandos namn på, där det står Gustaf ovanför Björn. Klara: ''Ey, det står Björn Gustafsson på den där tröjan!''.
Hjälte: Jesper Heed!!!
Sämsta påhitt: Karneval-scenen. Varför tar man de största banden till de minsta scenen? Och så Majas ''men Goran, ta med hela bandet till Rockfototältet så Fridah får bli fotad med er!''.
Kort-motiv: Crowden! (''om man tar kort på crowden, tror ni man kan se vilka som är här då?'')
Replik: ''Det spelar ingen roll, hur fulla vi än är så ser vi inte Sugarplum Fairy!''/Tjejer på Mando.
Ångest: Att jag inte var på Tallest. Var det drag där?
Upptäckt: IDAG fattade jag att CSS är samma sak som Cansei de Ser Sexy! Och jag som har gått och bara ''jag vet ALLA band som ska till P&L, jag har koll på dem alltså''. HAHA, jag är så fejk!


FOR MORE INFORMATION, PLEASE VISIT THE PICTUREDIARY.

#1 / / Brandon Lee:

Många kändisar,några skapliga artister,rätt så många statister,tok för mycket kanonmat, men var är The 69 Eyes?

#2 / / Fridah:

Jag vet inte var de är. Inte här i alla fall...

#3 / / JJ:

Hahaha var det en sån tröja som jag har med deras namn på som lyckades bli en Björn Gustafsson-tröja?

Och förresten, CSS måste du väl ha koll på de är ju skitbra!! Såg du dem?

#4 / / sara:

visst uttalar man det lanngåss?

#5 / / Anonym:

vem sa "I talk to you later"? :P

#6 / / fröken svår:

sörjer att jag inte fick uppleva det själv. glädjs av att få en smygtitt av det från dig. tack! :)

#7 / / Fridah:

Sara: Vi vet fortfarande inte, enligt Klara hade de sagt på något tv-program att det uttalas langåsch.

John/Jane Doe: En kille sa det till två brudar. Det är en mycket längre story egentligen, men jag vet inte hur mycket jag ska skriva.

Fröken Svår: Jag förstår att du gör det.

#8 / / Fridah:

JJ: Ja jag vet, jag borde ju ha koll på dem! Nej jag såg inte dem, men jag hörde att de hade varit typ det bästa på festivalen. Och jag bara ''jaha, jag vet inte vilka det är'' och fattade inte alls att det var samma sak. Det är det jag säger, jag är bara fejk!

#9 / / Anna:

Synd att du tyckte Thåström var dåligt, men det är klart, om man inte kan låtarna så är det svårt att gilla det.

#10 / / Erika:

Pl var bra!

Träffade dig samtidigt vi stod vid Kitty.

Hade aldrig hört talas om din blogg innan, men min vän hade. du tog ett foto av oss.

Men jag håller då med henne. Din blog är kanon!

#11 / / Fridah:

Åh, jag skrev ju precis till dig på Bilddagboken! Gud vad kul att du tycker det, tack så mycket!

#12 / / Pär:

Hittade precis in på din blogg och kände bara för att berätta att du nog hade sprungit på Virtanen om du hade sett Eldkvarn på Sveatorget. Virren stod minsann där och lyssnade. Eller du kanske såg honom någon annanstans?



För övrigt så svaret på din fråga om Tallest ett ja, det var rejält drag! =)

#13 / / haara:

jag lånar den här listan :) hoppas det är ok