/ Dravel /

Idol-möte

Jag är i Stockholm och man vet att det är höst.
Virren skrev en gång ''man vet att det är höst när popluggarna går och håller i sina popluggar''. Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Jag och Stockholms andra popare går nämligen runt och ser ut som att vi har drabbats av svår tics eftersom vi hela tiden skakar bort luggen från ögonen.

För övrigt har vi träffat snygg-Christoffer, Marie, Andreas och Sam från Idol. De var inne på Megastore samtidigt som jag och skulle spela in ett inslag som förmodligen kommer med i programmet på fredag.
Jag sa till dem att sajna en Nöjesguiden till mig, så det gjorde de.

Andreas tyckte att jag ''verkade vara bra på att fotografera''. Fridah J Stentäpp, thank you very much.

Fast jag ville inte att folk skulle tro att jag kollar på Idol, så jag tog Tillbaka Till Samtiden i handen och gick fram. Annars hade de som sagt säkert trott att jag var en sån som ringer in och röstar.

Jag funderade på att säga till Christoffer att han mördade It Takes A Fool. Men jag sket i det.

Det var synd att inte Amanda var med. Då skulle jag ha bett henne också sajna Nöjesguiden, och medan hon gjorde det skulle jag dra, samtidigt som jag skrek ''trodde du Sirviöst att jag ville ha autografer av en brud med det svåraste fallet av hybris sen Jocke Berg? AAAGD!''.

Och hon skulle stå där med sitt Debbie Harry-hår och bara blinka förvånat.

Fan vad kul det hade varit.