/ Dravel /

Jag hatar åldersgränser

Och ey, är det ett skämt? Moneybrother gigar i Falun, med FLORENCE VALENTIN. PÅ HARRYS!!

Jag kommer inte in på Harrys de närmsta tre åren, och nu är två av mina favoriter där samma kväll. Jag förstår inte varför de gör såhär hela tiden, varför de alltid låter artisterna giga på ställen med 18- och 20-årsgränser?
 Ta Sugarplum, till exempel. De spelade på S2 i Borlänge i höstas. Där måste man vara 18 för att komma in.
Hur många fans över 18 har de egentligen? Om sanningen ska fram, Victor, så är de flesta som gillar dig och dina kompisar runt 14-16 år.

Moneybrother, okej, honom kanske man diggar om man är över 20. Men Florence? Vad fan är dealen med åldersgränser?

Jag flippade för någon månad sen ut på Goldrush, när Maia H och Tallest var där och det var 18-årsgräns. Snart kommer Miss Li dit, och efter henne är det Slagsmålsklubben. SLAGSMÅLSKLUBBEN. ÖVER 18 ÅR.
Jo tjena!

Folk som gillar SMK är i min ålder (jag är fjorton) och lite äldre, men inte mycket äldre än 18, skulle jag tro, efter det jag har hört. Jag vet en person som gillar dem. Hon är 19. Det är också den enda över 18 som jag vet.

Så helt Sirviöst. Varför håller de på såhär? Kan de inte skicka packet till typ Kupolen eller något? Nej, inte det heller, glöm det.
Men Cozmoz kanske. Eller vad fan som helst, bara själva målgruppen för banden faktiskt får se sina idoler istället för stupfulla 27-åringa killar som ska ut och ''ta ett järn med grabbarna efter kneget vettu'' och bara förstör giget?

Det är mitt tips. Ni gör klokt i att ta vara på det.
#1 / / Berra:

DU, jag är 19 och jag gillar alla banden som du räknar upp. De flesta jag känner gillar dem också, även äldre vänner. Jag ger dig tippset att vara tålmodig, när jag var i din ålder var jag också sur över åldersgränserna. Men visst borde fler band kunna spela på ställen utan åldersgräns. Annars kan du kontakta bandet i förväg och så, om du har tur skriver de upp dig på gästlistan. Det hände mig när jag var 16 och Soundtreck of our lifes var i Karlstad

#2 / / Fridah:

Oh, jag trodde inte det fanns så många som du! Fan vad coolt med Soundtrack! Det ska jag testa!

#3 / / Evelina:

Förstår du hur intressant din blogg är eller? :O JAg sökte på luciafestinatt på google och din blogg dök då upp. Jag började läsa lite smått och den var riktigt intressant! :D Ska ta mig dit att läsa hela någon gång :) Dessutom bor du i Leksand :O Typ några mil härifrån. Fortsätt blogga :D

#4 / / Fridah:

Tack så hemskt mycket, Evelina! (Var bor du?)
Vad schysst du är, det är för såna som du som jag bloggar.

Fortsätt läs så fortsätter jag blogga :*)