/ Dravel /

Abo vad fett, äntligen är det min vecka med barnen så vi taggar ner till parken och vi leker pirater

Det föll sig så att Oskar skulle ha en GRABBHELG i juli (ett av mina roligaste ord att använda ironiskt om dessa dygn eftersom ingen av deltagarna skulle få för sig att ta det i sin mun) med ett par kompisar här hemma, och helgen ifråga skulle infalla när jag och dottern var hemma, vilket inte var tanken när idén till GRABBHELGEN planterades av Oskar.
 
Först kanske jag suckade lite. Kanske mumlade jag om såväl övernattningslägenheten i föreningen som Linköping som Segeltorp som Leksand en tredje gång den här sommaren, innan jag hela tiden avbröt mig eftersom olika hinder kom upp i samma sekund som jag yttrade diverse ortsnamn. 
 
MEN så kom jag det till mig – EN HOTELLNATT I KUNGENS KURVA FÖR BARA MIG OCH DOTTERN! Den här snilleblixten borde jag få stipendium för:
 
I en hel vår har jag gått och suckat över att både Yoump och Leos lekland ligger precis för långt bort för att jag ska kunna/hinna/orka ta oss både dit och hem på en fredag efter föris när jag hämtar tidigt (folkmängden på helgerna gör att jag inte ens överväger det) – så nu uppenbarade sig plötsligt en golden opportunity!
 
Jag tar med mig barn, vagn och väskor på lunchpromenad, går till Yoump och studsar omkring i någon timme. Därifrån traskar vi bara några hundra meter till vårt hotell, lämnar alla grejer och BADAR I POOL!!! Sedan käkar vi middag på hotellets restaurang, alternativt Ikea, och så somnar hon medan jag läser och äter godis.

Dagen efter kör vi hotellfrukost (sist drog hon i sig nio köttbullar klockan 09.15), och sticker sedan till LEOS LEKLAND! Och där härjar vi omkring tills det är lunchpromenadsdags, och då traskar vi hemåt eller åker till Liljeholmen eller Rum för Barn.
 
Alltså va! Hur smart är inte jag? Oskar får vara själv med sina GRABBAR, jag och dottern får göra något som båda tycker är kul och har pratat om sedan förra gången vi var där (både Yoump och leklandet), hon får äta köttbullar två dagar i rad jag får bo på hotell och bada i pool.
 
Och i dessa tider, när jag kanske mer än någonsin börjat kapitulera inför det här med vikten av att vara ensam och göra saker själv, kan jag garantera att jag någon gång också ska ta en helg för att göra något roligt bara jag. Den tiden kommer, kan jag lova, men något jag också kan lova är att den här helgen kommer det KNAPPAST att gå någon nöd på mig.