/ Dravel /

Hand i hand i Köpenhamn

Vi var i Köpenhamn i helgen. Det var definitivt något att hänga i julgranen.
 
Alla människor som någonsin varit i Köpenhamn har pratat om Glyptoteket så vi gick dit (varför sa ingen att det var MUMIEGRAVAR?! Har knappt återhämtat mig från klaustron än) och promenerade i Nyhavn och jag gick och tittade på alla långa mörkhåriga damer vi mötte för att se om det var Charlotte Munck, alltså hon som spelar Anna Pihl.
 
Anna Pihl som serie är för övrigt upphovet till alla meningar jag kan på danska. De inkluderar, men är inte begränsade, till:
 
- Jeg må desvaerre fortaelle dig: Din kone er død.
- Du har mødt en!
- Hej, jeg hedder Mats og jag er alkoholiker.
- Jeg og Martin kan ikke køre sammen, fordi vi har blevet kaereste.
- Jeg har fått en fin dametasker.
- Dette er Martin, han skal med hjem og spise pasta.
 
För att inte tala om mina vardagsfraser som:
- Hei skat! (Detta säger jag varje dag när O kommer hem)
- Jameneh... tillykke!
- Anna, for helvede!
- Mikala, for faen!
 
Denna helg var alltså 48 timmar av spontana leveranser av dessa fraser! Med tillhörande självgoda skratt efteråt! Eftersom Oskar inte ställt in bröllopet än är jag numera säker på att vi tar oss igenom vad som helst.
#1 / / Bea:

😂😂

#2 / / Annika:

Erkänn att det var dig Sandra Beijer var på kärlekshelg i Köpenhamn med!

#3 / / Fridah:

Annika: Haha, det hade ju VARIT NÅGOT! Våra helger var verkligen totala motsatser, undrar hur det blivit om hon och jag åkte på weekend ihop?!