/ Dravel /

I don't wanna hear, I don't wanna know

Skönt att vi har en statsminister nu för en av de viktigaste frågorna vi måste ta tag i i detta land är människor som spoilar städerna i På spåret i sociala medier alldeles för tidigt.

Vad är det med dem?! Klockan 20.59 är de där, de som lägger ut bilder på att "mmm minns en gång när JAG var i Dubrovnik", och ännu värre, de som lägger ut Youtubeklipp på Facebook med LÅTARNA som är svaren och typ "Fantastiskt tolkning av Marit Bergman (eller vem det nu är) i kvällens På spåret och även originalet är i en klass för sig". Why, why, WHY?
 
Varje fredag när det är hockey måste jag gå i ide till klockan 22.30 för det är först då vi har sett klart kvällens avsnitt SVT Play. Inget internet, inga social medias, jag läser knappt sms. Det är ju hälsosamt och nu när vi har badkar går dessa timmar ganska fort, men det är ju TRÅKIGT. Därför tycker jag att folk får skärpa sig.
 
Mitt lagförslag är: Tidigast på söndagar 12.00 får man yttra sig om På spåret i sociala medier. Om man gör det tidigare är det HÅRDARE TAG och LÄNGRE STRAFF som gäller. Hur det ska fungera i praktiken får Stefan reda ut på måndag.