/ Dravel /

Hon lever som hon rånar bank, det finns cash som blir över

Nu börjar den här säsongen på året då jag mer än någonsin dras till dyrare miljöer och livsstilar än jag är van vid.
 
Häromdagen kollade jag efter middagsmeny på Strandvägen 1, jag letar redan nu efter en anledning att fira något så jag kan äta köttbullar på Riche igen (det måste vara något extra special) och igår grävde jag efter svar på om man måste förhandsboka för att dricka drinkar på Grand Hotel.
 
Detta händer mig mycket ofta men framförallt i januari. Det är något med vintern och kylan som får mig att vilja leva i en Denise Rudberg-bok, eller ett Varuhuset- eller Rederiet-avsnitt. Få vistas inomhus hela tiden och ha mycket vacker inredning och dyra kläder som visas upp på diverse bjudningar eller oklara möten i hemmet. (Tänk att vara en människa som har möten i hemmet!)
 
Dessa drömmar kommer till mig när jag sitter här bland våra Ikea-möbler i mina Stadsmissionen-kläder så det är inget annat än rimligt att föreställa sig en värld där detta är verklighet.
 
GÖR UPP EN ACTIONPLAN, SKRIV NER DINA PLANER, BERÄTTA OM DITT MÅL HÖGT, GÖR EN LISTA PÅ HUR DU SKA NÅ DEM hade ju diverse influencers sagt om de hörde mig. Och just därför är det så himla skönt att jag inte är en av dem.
 
För jag VILL ju egentligen inte alls ha den där livsstilen. Jag vill bara tänka på hur det skulle vara. Och svaret är: Det vore katastrof. Det skulle vara horribelt om jag köpte dyra möbler eftersom jag inte har något som helst öga för inredning och dessutom inte vågar sitta i en soffa som är chanslös om jag råkar spilla choklad eller kleta av läppstift på en kudde eller en dyna. Kläder ska vi inte ens tala om, jag har sönder allt jag äger så inga av mina plagg får kosta mer än 400 kronor. Middagar kan jag inte hålla i för fler än sex pers eftersom jag inte kan räkna, bara av att multiplicera receptet på GINO (ni hör ju) till 14 människor på nyår blev jag helt förvirrad så det vore direkt hälsofarligt om jag skulle laga mat till många.
 
Och framförallt: Vad skulle jag GÖRA på dagarna? Tänk om man var Ellinor Dahlén, vad fyllde hon sin tid med? Om jag hade obegränsat med pengar skulle jag ju bara kunna vara hemma och hålla på med mina intressen, men jag jobbar ju med mitt största intresse dvs böcker och skrivande, så jag skulle i slutändan ändå göra samma saker som jag gör idag. 

Så det är nog lika bra att jag inte blir miljardär för det skulle göra mycket större skada än nytta. Istället för drinkar på Grand: Mangojuice på Holy Cow.
 
Räcker gott och väl.