/ Dravel /

Oh my god, she's so annoying!

PMS-drottningen listar:

Trötta saker människor i Sverige 2019 gör:
 
- Klagar på särskrivningar. Förra veckans avsnitt av Hanapees podd påminde mig om att jag suckat över det här i flera år eftersom beteendet är 1) mycket uttjatat 2) en underskattning av ens egen förmåga att läsa. Folk ser en särskrivning på typ ordet motorväg och bara "ah man fattar ju inte vad de MENAR????!". Jag tror hela tiden att det här ska dö ut men likväl kommer det ändå alltid en "SKUM TOMTE HÖHÖHÖ!!!!!!"-bild i feeden i december. Godnatt.
 
- Hävdar att de "inte fattar" skånska. Please.
 
- Tycker att Melodifestivalen tar över hela Sverige. Jag ber om ursäkt för att jag upprepar mig i den här frågan men: VAD är det Mellon tar över?! Jag fattar ingenting! Det är ju inget snack någonstans längre? Inga skandaler blir ju skandaler, det händer aldrig några uppseendeväckande saker och idag när alla väljer sin egen feed går ju Mello knappt in i någons filterbubbla som inte önskat den.

- Säger att de bara ser audition-turnén på Idol och slutar titta när slutaudition-veckan börjar "för det är ju bara kul att se de som gör bort sig". Zzzzzzz.
 
- Frågar "Är det betalt?" varje gång någon på Facebook skriver att deras arbetsplats söker praktikanter. Helst kompletterat med en utläggning om utnyttjande i branschen vilket GIVETVIS alltid leder till att någon annan berättar om hur hen "aldrig hade varit där jag är idag" om hen inte fått jobba gratis i tre månader först. (Jag har inte ens någon åsikt i frågan, jag mailade frivilligt utan någon utbildning till mitt första PR-jobb och frågade om jag fick vara där gratis i en månad och där jobbade jag sedan i tre år så för mig var det ju bra, men jag har också sett alla tusen företag som aldrig ens har intentionen att anställa praktikanten ifråga – men tumregeln är ju ofta att om en praktik är betald så framgår det av inlägget.)
  
- Påpekar att "Det får man ju en GÅRD för i... [valfri ort på landsbygden]!" när man pratar om lägenhetspriser. Tack för att du eldar på min oro för en Lehman Brothers-repris.
 
- Skämtar om meningen "jag vet var din brevlåda bor". Var det kul ens 1999 när man sa det på lågstadiet? Sådär.
 
- Har dåliga exempel på nostalgi. Dålig nostalgi har stört mig sedan jag lärde mig vad nostalgi betydde. Jag har tyvärr en mycket låg tillit till människor som lägger diskussionen på nivån "Kommer ni IHÅG Spice Girls?!". Man KAN ju bättre.
 
Skönt att allt man själv gör, säger och skriver är roligt, empatiskt och intressant för alla människor i hela världen. Vad jobbigt det hade blivit annars.