/ Dravel /

How long before my dignity is reclaimed?

När det här inlägget skrivs är klockan 20.57 och imorgon, torsdag, drar jag till Bokis. Jag är ovanligt och orimligt nervös för mässan i år, det känns liksom... exposing att gå omkring där inne bland montrarna. Alla mina kläder känns fel och det plattade håret blev inte så bra som det brukar och min I <3 MYSPACE-tygväska har fått en oljefläck från cykeldäcket och det känns så B att dra in smutsiga väskor till litteratursverige.
 
Egentligen tror jag att jag vet varifrån den här osäkerheten kommer och det är #metoo. Jag har inte ens ord för hur rädd jag är för att träffa vissa människor efter det senaste årets drama. Uppdrag granskning-reportrar och diverse tyckare i diverse medier, jag får fysiskt ont i magen av bara tanken på att vistas i samma rum som dem.
 
För ett par månader sedan hade jag ett möte på Söder och jag gick över gatan där jag vet att han bor och jag hade sådan hjärtklappning och var så rädd att jag skulle möta honom att jag fick stanna och djupandas i en korsning, och när jag kom fram till mötet kunde jag inte ens skaka hand med författaren jag skulle träffa för jag darrade så mycket.
 
Och nu får det mig helt ur balans inför årets höjdpunkt. 
 
Men förmodligen är denna rädsla fullständigt obefogad. Vad ska folk göra liksom? Det kommer ju knappast att utbryta slagsmål. Dessutom är jag ju inte direkt ensam i mässhallen, det kommer att vara en del folk i omlopp som jag kan gömma mig bakom och det är ju relativt enkelt att undvika Aftonbladets monter. Framförallt ska jag träffa en massa människor som jag verkligen vill träffa och det är egentligen det som är det viktiga med hela resan.
 
Det och att se första Idol-veckofinalen på hotellet på fredag.
#1 / / Hanna:

Åh, usch, så jobbigt att känna att man är en del av någon sorts vag konflikt. Men du har all rätt till allt du gjort och folk är bara orimliga om de... nej, vad ens. Såklart ingen ska vara dum i huvudet. Kram!

#2 / / Fridah:

Hanna: <3<3<3 TACK DEAR <3<3<3 Och du, jag var på Cyrano igen i torsdags! I samma sekund som jag gick in genom dörren förstod jag att det var där vi var förra året och jag blev så glad över att du hade introducerat mig dit!