/ Dravel /

Deck the halls with boughs of holly

Igår bakade jag för första gången någonsin (i alla fall i modern tid) lussebullar. HELT SJÄLV. Det tog tre och en halv timme och de blev... inte så fina ("gud vad små de blir" tänkte jag när jag bakade ut dem och la till lite extra deg på varje för jag fattade inte EXAKT hur mycket de skulle svälla upp i ugnen) MEN DET SPELAR INGEN ROLL. De blev goda och nu har jag bakverk redo för den adventsfika vi ska ha för Den Innersta Kretsen under min födelsedagshelg.
 
Nu är min julkänsla igång. Har lyssnat på Boney M och på Underbara Claras poddavsnitt om jul och jag började läsa om Harry Potter för ett par veckor sedan och är på fyran nu. I helgen ska jag dammsuga Stadsmissionen Liljeholmen på julgranspynt för vi bor första gången någonsin tillräckligt stort för att ha julgran! Jag är så exalterad.
 
Jag ska satsa på: Vanlig ljusslinga och kanske ett par polkagrisstänger men mest vanliga julkulor i midnattsblått, guld och mörkrött.
Jag ska inte satsa på: Så mycket kitsch. Rosa glitter och blinkande slingor och dylikt har jag haft i små bordsgranar i alla år, nu är det ju rätta tillfället att MARKERA ÖVERGÅNGEN till riktig gran och maxa de vanliga färgerna.
Jag ska också satsa på att hitta: Någon som transporterar, bär upp och sågar till granen vi köper SAMT tar ner och slänger den efter jul. 
 
Jag hade tänkt testa Tiptapp men vågar man det efter DN:s artikelserie om deras drama med Stockholms stad? Men det fixar sig på ett eller annat sätt. Som mitt nya talesätt lyder: Det finns startups för allt.