/ Dravel /

My God, you guys have such problems!

Det är så störigt det här med att man måste Hitta Sin Inredningsstil. Jag tycker ju att inredning är ganska tråkigt och jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker om!

För ett halvår sedan var jag SÅ inne på alla de här influencer-trendiga grejerna som mossgröna väggar, men nu vet jag inte riktigt längre. Jag vill ju bara ha dusty pink och American 90's och Pretty Woman-sviten, men hur mycket jag än älskar vår blivande lägenhet i Fruängen så ÄR den ju inte ett hotellrum och därför är den svår att inreda därefter. Men jag vill absolut inte fastna i det här neon-möter-vintage-träsket som jag varit i de senaste tio åren heller. Jag vill inte ha schackrutigt golv och rött, blankt kylskåp och stringhyllor med en stor vas med en stickling i. 
 
Varför är det så himla mycket prat om att man måste HITTA EN RÖD TRÅD i inredning? "Reglerna" som finns när man ska styla ett hem är ju konstiga egentligen, för man tar ju bara dit folk man gillar så egentligen borde det inte vara så höga krav. Och ändå sitter jag här och våndas. Rimligt.
 
Det ska ju bli asroligt att bestämma vilka möbler som ska stå var, och att få ha ett sovrum och komma fram till hur det ska se ut har jag längtat efter ungefär sedan jag flyttade in i min etta 2011. Men att behöva planera upp ett vardagsrum och vad som ska finnas på väggarna (jag lutade åt tavelvägg ett tag men var hittar man ens tavlor, liksom?) och var allting ska stå och vilket köksbord vi ska ha och sådant är så BORING. Jag somnar av bara tanken!
 
Alla väggar i lägenheten vi ska flytta in i är vita och det enda jag vet är att jag vill ha någon form av färg för vitt känns så kallt. Jag har hittills tänkt: Turkos, illgult (som hos Kitty Jutbring), mossgrönt eller dusty pink. Det blir ju lätt att bestämma sig.
 
Faktumet att det finns så många inredningsbloggar och instagramkonton därute bevisar ju att det finns folk som håller på med sådana här val alldeles frivilligt. Hur gör man för att bli en av dem?
#1 / / Sara:

Skit i den röda tråden och gör det som känns bäst :) Målar man väggarna kan man alltid måla om igen